Volvo i s nulou novinek na kontě navyšuje prodeje, hlavně díky Číně a Evropě

Na čínském trhu narostly registrace značky o 34,4 procenta, na Starém kontinentu pak o 20,2 %. V USA se ale potýká s 10procentním propadem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volvo i s nulou novinek na kontě navyšuje prodeje, hlavně díky Číně a Evropě

26.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo i s nulou novinek na kontě navyšuje prodeje, hlavně díky Číně a Evropě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na čínském trhu narostly registrace značky o 34,4 procenta, na Starém kontinentu pak o 20,2 %. V USA se ale potýká s 10procentním propadem.

Švédská automobilka sice již hezkých pár měsíců nepředstavila jediný zcela nový model, i menší novinky ale postačily k citelnému navýšení prodejů. V prvním pololetí tak svého majitele našlo 229 013 vozů, což meziročně představuje zlepšení o 9,5 procenta. Kromě registrací se ovšem zvedly i tržby, které činí 64,8 miliardy švédských korun (cca 197 miliard korun). Mimo to známe i provozní (1,21 mld. SEK/3,68 mld. Kč) a čistý zisk (535 mil. SEK/1,626 mil. Kč), které taktéž zamířily směrem vzhůru.

Zásadní vliv na tento výsledek má Čína, kde je Volvo díky mateřské automobilce Geely jako doma. Pro tamní trh navíc byly připraveny specifické modely S60L a S80L, navýšení registrací o 34,4 procenta tedy ve výsledku není vůbec překvapivé. Asi bychom se proto neměli divit slovům šéfa značky Håkana Samuelssona, který letos počítá na čínském trhu s prodejem minimálně 80 tisíc nových vozů.

Dobrými výsledky se ovšem Švédové mohou pochlubit i na svém skutečném domácím trhu, kde se registrace zvedly o 20,2 %. Úspěch pak Volvo zaznamenalo ve Velké Británii, Německu a vcelku nepřekvapivě také v Holandsku, kde jde na dračku především model V60 PHEV díky Volvu jistě vyhovující, ale jinak tamní trh drtící podpoře státu. V rámci celkových prodejů v Západní Evropě tak můžeme poreferovat o 8,7procentním navýšení oproti loňsku.

Negativních výsledků ovšem značka dosáhla v USA, kde za prvních šest měsíců letošního roku bylo prodáno 29 311 vozů. To ve srovnání s loňským pololetím, během kterého Volvo dosáhlo 32 578 registrací, představuje více než 10procentní propad. Jelikož navíc rok 2013 byl horší než předchozí období, je zjevné, ve kterém regionu by Volvo mělo na své nabídce zapracovat především.


Volvo i s nulou novinek na kontě navyšuje prodeje, hlavně díky Číně a Evropě - 1 - volvo s60l 01Volvo i s nulou novinek na kontě navyšuje prodeje, hlavně díky Číně a Evropě - 2 - volvo s60l 02Volvo i s nulou novinek na kontě navyšuje prodeje, hlavně díky Číně a Evropě - 3 - volvo s60l 04
Automobilce Volvo se daří zejména v Číně, pro tamní trh totiž vyrábí prodloužené modely S60L (na fotkách) a S80L

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.