Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo C70 končí, kabriolety se švédským rodokmenem se stanou minulostí
28.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nastal čas zavřít jednu knihu, neboť nástupce čtyřmístného kupé-kabrioletu se již slunci neotevře. Bude jím kupé s pouze tří- a čtyřválcovými motory.
Letošním rokem pro skandinávskou automobilku končí jedna éra. Od toho příštího se totiž vše bude soustředit na modely postavené okolo nové modulární platformy SPA a tří- a čtyřválcových motorů. To sice znamená redukci nákladů, ale zároveň i omezení jisté výjimečnosti, kterou se Volvo dosud profilovalo. Stačí jen vzpomenout na prosklenou záď hatchbacku C30, pětiválcový turbodiesel či kupé-kabriolet C70, jehož tvary navržené Pininfarinou takřka nestárnou ani sedm let od zahájení prodeje. Přesto tento model letos skončí, bez nástupce.
Na rozdíl od zmíněného Volva C30, jemuž automobilka předurčila důchod ze svého vlastního rozhodnutí, ovšem druhá generace modelu C70 končí dobrovolně jen z poloviny. Primárním důvodem totiž není nezájem kupujících (za posledních pět let se prodalo 89 000 exemplářů), jako spíše uzavření továrny italské karosárny ve švédské Uddevalle, kde se kupé-kabriolet vyrábí. K tomu má dojít v druhé půli letošního roku.
Je tedy jasné, kdy definitivní konec Volva C70 nastane. Zároveň také víme, že poslední vyrobený kus zamíří do firemního muzea v Göteborgu, zatímco ten předposlední exemplář je již zamluven jistým americkým fanouškem. Tím se švédský kabriolet jako pojem v podstatě stane jen součástí historie, neboť osud konkurenčního Saabu je znám velmi dobře a jako nástupce má u Volva dorazit jen kupé C80. Zřejmě proto nastal čas na nostalgickou slzu.
Volvo C70 jsme si v loňském roce vyzkoušeli na vlastní kůži. Přitom jsme konstatovali, že ani po letech mu nechybí styl - teď mu ovšem dochází dech...
Zdroj: BlogAutomobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 32 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis