Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen znovu omezí výrobu Passatu, evropské prodeje vytrvale klesají
31.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Loňský rok byl pro americký Passat rekordní, zájem o evropskou verzi však výrazně klesl. Značka tak chystá hned čtyři čtyřdenní pracovní týdny.
Německá automobilka by se ráda stala světovou jedničkou. Do jejích plánů ae moc nepasují aktuální problémy na klíčových evropských trzích a zatím se musí spokojit s pozicí číslo 3. Nepomohl přitom ani nárůst v Číně nebo v Americe, kde např. pro model Passat byl rok 2012 tím nejlepším v celé historii zámořských prodejů. Celkem totiž bylo vyexpedováno 117 023 vozů, což proti předchozím třem letem, kdy registrace nepřekročily 30 000 kusů, značí opravdový nárůst. O podobném trendu si ale evropská verze může nechat pouze zdát.
Samozřejmě, v celkovém součtu Evropa nechává Ameriku za sebou. Volkswagenu Passat bylo totiž loni na Starém kontinentu prodáno 195 617 kusů (JATO Dynamics udává 207 273 kusů). Jenže toto samotné číslo znamená propad o výrazných 17,1 % (-15,5 % dle JATO) ve srovnání s rokem předchozím, kdy VW Group prodal 235 852 Passatů. A letošek zřejmě bude ještě horší, neboť značka v důsledku klesající poptávky ohlásila odstávku výroby ve své továrně v Emdenu na 8., 15. a 22. únor a 1. březen.
Nejde přitom o první pozastavení výroby. K obdobnému kroku Volkswagen v Emdenu přikročil již loni od 17. do 21. prosince. Zároveň také nemusí jít o poslední, neboť mluvčí koncernu Georg Göricke nepotvrdil, zda tato odstávka přijde ke slovu také v další březnové pátky nebo i v dubnu. K propouštění dělníků by ovšem v továrně, kde se denně vyrábí okolo 1 200 sedanů, kombíků a čtyřdveřových kupé, dojít nemělo.
Pokles poptávky po modelu Passat tak Volkswagenu pomáhá kompenzovat alespoň větší zájem o sedmou generaci Golfu. Jak jsme totiž nedávno zmínili, značka ve své hlavní továrně ve Wolfsburgu musela přidat třetí sobotní směnu, aby odbyt dokázala uspokojit. Výroba bonusového počtu 2 000 exemplářů je však poměrně slabou náplastí.











Poptávka po Volkswagenu Passat v Evropě klesá. V Americe naopak tento model loni zažil svůj nejlepší rok
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 2 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07