Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen XL1: superúsporný VW jde do výroby, vznikne ale jen 50 exemplářů
28.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf vývoje a výzkumu VW Group ujel s XL1 minulý týden 500 km, aby ověřil spolehlivost. Jelikož následně potvrdil výrobu, hybridní model ho asi nezklamal.
O hybridním konceptu XL1 se už téměř rok nemluvilo. Na autosalonu v Paříži ovšem ticho prolomil Ulrich Hackenberg, šéf vývoje a výzkumu Volkswagenu. Během tiskové konference totiž potvrdil, že vůz s proklamovanou spotřebou 0,9 l/100 půjde v roce 2013 do výroby. Ta ovšem nebude tak sériová, jak se původně počítalo.
Podle Hackenberga, který s jedním z prototypů minulý týden ujel více než 500 km za účelem ověření spolehlivosti, bychom se v první fázi měli dočkat limitované série 50 exemplářů. Nikdo však již neuvedl, kolik tento Volkswagen bude stát a kdo se bude moci posadit za volant. S ohledem na dobrý marketing ale můžeme počítat s tím, že šoféry vozu s dieselovým pohonným ústrojím a elektromotorem se stanou jen přívrženci značky, kteří extrémní efektivitu potvrdí.
Díky tomu by následně mohla být spuštěna fáze dvě, na jejímž základě by automobilka vyprodukovala na pět tisíc vozidel. Podle Hackenberga na to kapacity jsou. S ohledem na velmi neobvyklý tvar, který stojí za mimořádně nízkým koeficientem odporu vzduchu (0,186) přitom ani nepochybujeme o tom, že by Volkswagen nesehnal pro hybridní XL1 dostatek kupců.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Neobvyklý tvar karoserie společně s hybridním ústrojím má Volkswagenu XL1 zajistit spotřebu pouhých 0,9 l/100 km. Realita bude zřejmě o trochu jiná, potvrdit by to mohla limitovaná edice 50 exemplářů, která jde příští rok do prodeje.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel