Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových

Snižování počtu válců v motorech se šíří jako morová rána, Volkswagen právě oznámil, že do svého nejmenšího modelu nasadí dvouválcový diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových

23.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snižování počtu válců v motorech se šíří jako morová rána, Volkswagen právě oznámil, že do svého nejmenšího modelu nasadí dvouválcový diesel.

Celou mašinerii extrémního downsizingu momentálně táhne Fiat se svým dvouválcem 0,9 TwinAir a také Ford, který se chystá utopit svůj litrový tříválec Ecoboost i v motorovém prostoru téměř pětimetrového Mondea nové generace. Na chvostu evidentně nechce zůstat ani jeden z největších světových koncernů a jasná evropská jednička - Volkswagen.

Ten ústy svého šéfa výzkumu a vývoje Ulricha Hackenberga na autosalonu v Sao Paolo potvrdil, že pod kapotu nejmenšího Volkswagenu už v příštím roce namontují dvouválcový diesel TDI. Miniaturní pohonná jednotka má mít svůj původ v konceptu XL1, který se v roce 2013 také dostane do velmi omezené padesátikusové výroby.

Technické podrobnosti VW up! TDI známé nejsou, ale pomůžeme si pohledem do tabulek XL1. Díky tomu víme, že jde o polovinu motoru 1,6 TDI s objemem 800 cm3, samozřejmě přeplňovanou turodmychadlem a maximálním výkonem 48 koní, který ale ještě může být navýšen.

Hackenberg pro britský Autocar dále potvrdil, že dvouválec je plně kompatibilní s platformou malých vozů, na které je postaven i pro výrobu připravovaný mini crossover Taigun. Navíc tříválec pod kapotou Škody Citigo a VW up! je pro změnu možné instalovat do vozů postavených na nové platformě MQB, což by znamenalo, že tříválec nelze vyloučit ani pod kapotami Golfu sedmé generace nebo chystané třetí generace Škody Octavia.


Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 1 - VW Up 5D oficialni 01Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 2 - VW Up 5D oficialni 02Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 3 - VW Up 5D oficialni 03Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 4 - VW Up 5D oficialni 04Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 5 - VW Up 5D oficialni 05Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 6 - VW Up 5D oficialni 06Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 7 - VW Up 5D oficialni 10Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 8 - VW Up 5D oficialni 09Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 9 - VW Up 5D oficialni 11Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 10 - VW Up 5D oficialni nove 01Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 11 - VW Up 5D oficialni nove 02Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 12 - VW Up 5D oficialni nove 03Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 13 - VW Up 5D oficialni nove 21Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 14 - VW Up 5D oficialni nove 22Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 15 - VW Up 5D oficialni nove 23Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 16 - VW Up 5D oficialni nove 06Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 17 - VW Up 5D oficialni nove 07Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových - 18 - VW Up 5D oficialni nove 08
Dieselový dvouválec měl v konceptu výkon 48 koní, pokud by to tak zůstalo, nová motorizace by za stávajícím slabším benzínovým motorem zaostávala o 12 koní

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.