Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen riskuje loajalitu evropských klientů, za Dieselgate je definitivně neodškodní
22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na pozornost v hodnotě 25 tisíc korun mohou evropští motoristé zapomenout. Jde prý o kompenzaci za prodlevy v řešení Dieselgate v Americe, ne za samotnou kauzu.
Skandál spojený s překračováním limitů emisí NOx se na krátkou chvíli přenesl od Volkswagenu k Renaultu a Opelu. Nyní však máme míč opětovně na wolfsburgské straně, kterou evidentně několikadenní absence palcových titulků v médiích rmoutila. O nejnovějším kroku německého koncernu se ale dozajista bude hezky dlouho diskutovat, a to zejména mezi majiteli vozů s motory TDI, které neplní emisní limity v normovaném testu s úplně čistým svědomím. Na obdobnou kompenzaci, jakou dostávají američtí řidiči v podobě balíčku Goodwill, totiž mohou definitivně zapomenout.
Automobilka aktuálně oznámila, že kompenzace ve výši 1 000 amerických dolarů (cca 25 000 Kč) dostávají motoristé v zámoří proto, že Volkswagen prozatím nemá schválené řešení celé kauzy. Jinými slovy tedy nejde o jakousi omluvu za prodej vozu, který produkuje vyšší než povolené emise oxidů dusíku. Místo toho jde o odpustek, který má u zákazníků značku omluvit, že ani pět měsíců po vypuknutí skandálu nepřišla s řešením.
„V Evropě se soustředíme na opravy a servisní postupy,“ uvedla značka dále v tiskovém prohlášení, které nenašlo oporu ani u politiků. Komisařka Evropské unie pro průmysl Elbieta Bienkowska, jenž byla nejhlasitějším zastáncem kompenzace, proto již vyzvala šéfa Volkswagenu Matthiase Müllera k dalšímu jednání. Ten sice s následnou diskuzí souhlasil, výsledek se ale s největší pravděpodobností od toho stávajícího lišit nebude.
Dá se jistě předpokládat, že tento krok zákazníky VW nepotěší. Nejde tu o to, že by za jiných okolností něco očekávali, ale když už Volkswagen naděloval v obdobné situacu v Americe, mnohým odlišný přístup firmy k obdobné situaci v Evropě zřejmě nepřijde fér. A ani ty nejzarytější fanoušky Volkswagenu tdozajista nepotěší, když budou muset obětovat nějaký ten čas návštěvě servisu kvůli vadě, kterou nikterak nezpůsobili...















Pokud jste evropským majitelem některého z vozů VW Group, jehož motor TDI EA 189 překračoval povolené limity emisí CO2, můžete na kompenzaci zapomenout
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nejnovější články
Němci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včeraZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
včeraArabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
včeraPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva