Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Passat BlueMotion je ještě úspornější, než měl být
10.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud máte spadeno na nový VW Passat v šetřílkovské verzi BlueMotion, máme pro vás o 0,1 litru nafty lepší zprávu než loni. Tento model totiž nakonec nabídne právě o tolik nižší spotřebu, než výrobce původně avizoval.
Už když se loni v Paříži představila nová (či spíše rádoby nová, je to prakticky jen facelift) generace Volkswagenu Passat s označením B7, nechyběla v plejádě specifikací ani verze BlueMotion. Ta zpravidla značí vozy určené pro lidi, kteří by království i koně vyměnili za trochu ušetřeného paliva. Takové modely se obvykle vyznačují upraveným motorem, prodlouženou převodovkou, vylepšenou aerodynamikou, použitím pneumatik se sníženým valivým odporem a systémem start and stop. Sem tam nějaký výrobce přijde u podobného auta i s trochu kreativnějším přístupem, děje se tak ale vskutku málokdy.
Ani Passat BlueMotion není výjimkou a když jeho výrobce „napasoval” tato opatření na verzi s motorem 1,6 TDI o výkonu 77 kW (105 koní), byla z toho kombinovaná spotřeba paliva ve výši 4,2 litru nafty na 100 km pro sedan a 4,4 litru pro kombi. To jistě není nezajímavé číslo, s odstupem několika měsíců ale VW zveřejnil konečné specifikace Passatu BlueMotion a jeho výsledky jsou ještě lepší.
Zpráva přichází poté, co se inovovaný Passat již několik měsíců prodává a my jsme jej pro vás již mohli otestovat v provedení Variant 2,0 TDI. I tato verze měla ve svém označení slovo BlueMotion, šlo však pouze o verzi vybavenou tzv. BlueMotion Technology alias BMT, tedy prvky „pravého” Passatu pro strýčka Skrblíka. Těmi dnes disponují snad všechny prodávané Passaty, tou skutečnou „eko” volbou je ale jen Passat BlueMotion bez dalších přídavků.
Toto provedení tedy nakonec nabídne kombinovanou spotřebu 4,1 litru nafty na 100 km jízdy pro sedan (to odpovídá 109 g CO2/km) a 4,3 litru pro kombi (113 g CO2/km). Dynamické parametry už tak oslnivé nejsou, ale tento vůz září u čerpací stanice - na stovku zrychlí za 12,2 sekundy a dosáhne rychlosti nejvýše 198 km /h (kombi 196 km/h).
Pochopitelně, žádná sleva není zadarmo, a tak si na takto disponovaný připravte nejméně 26 450 Eur (cca 650 tisíc Kč), což je cena, za kterou je k mání v sousedním Německu.






Volkswagen Passat B7 v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
SsangYong ukázal nové Musso. V této verzi intenzivně připomíná časy světoznámých ošklivek značky
před 21 minutamiK mání je zapomenutý pokus o nakopnutí Seatu, tehdy mohl nabízet víc než VW. Jakkoli zachovalé kusy jsou dnes ceněná vzácnost
před hodinouStellantis si nechal patentovat neobvyklý prvek pro elektromobily. Chce jim dát výfuk, bez legrace
před 3 hodinamiZákazníci Dacie už nejsou chudáci, říká šéf značky, přichází k nám od upadající konkurence, aby dostali, co chtějí
před 4 hodinamiMotorkářům s okamžitou platností zakázali účast na veřejných jízdách na Nordschleife, výmluvným srovnáním aut a motorek je konec
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.24. 12:29 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 02.24. 12:20 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.24. 12:13 - Zajda
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch