Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu
30.9.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Volkswagen Passat se zapsal do automobilové historie úspěšnou kariérou. Od počátku výroby v roce 1973 se dosud prodalo více než 15 milionů těchto vozů. Nyní je tu jeho další inkarnace, které se i na českém trhu objeví koncem listopadu.
Design novinky s Volfsburgu je zcela nový a jeho přední partie se podobají modernizovanému Phaetonu, který byl představen v polovině letošního roku. Technika vozu ale až tak nová není a ačkoli jej automobilka nazývá sedmou generací, je to spíše velký facelift té šesté - z technického hlediska je změn minimum.
Volkswagen Passat B7 nabízený ve výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline chce nabízet díky optimalizované výbavě logicky ještě výhodnější poměr výkon/cena než tomu bylo doposud. K sériové výbavě již základních verzí Trendline poháněných vznětovým motorem patří například systém Start-Stop a systém rekuperace kinetické energie. Také všechny zážehové motory spalující benzin nebo zemní plyn jsou vybaveny rekuperačním systémem. Všech deset nabízených motorů (77 kW až 220 kW alias 1,6 TDI až 3,6 V6 FSI) vykazuje podle slov výrobce nižší spotřebu paliva, a to až o 19 procent. Základní turbodiesel (1,6 TDI se 77 kW a 250 N.m) spotřebuje pouhých 4,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 109 g/km. Podobně je na tom zážehový benjamínek 1,4 TSI (90 kW), který ve verzi BlueMotion vystačí průměrně s 5,8 l/100 km. Odpovídající hodnota emisí CO2 je 138 g/km.
Také ve výbavě nového Volkswagenu Passat nalezneme mnoho novinek. Tak třeba funkce nouzového brzdění, součást na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC, automaticky reaguje při rychlostech do 30 km/h na nebezpečné situace, aby pomohla zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Dále na palubě vozu může být systém rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světlometů s označením Dynamic Light Assist, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, systém Lane Assist pro udržování vozu v jízdním pruhu a Side Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu.
Další informace vám přimeseme při prvním setkání s německou novinkou, které se daří zejména ve fleetových prodejích.




Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 6 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 7 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 9 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 10 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva