Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu
30.9.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Volkswagen Passat se zapsal do automobilové historie úspěšnou kariérou. Od počátku výroby v roce 1973 se dosud prodalo více než 15 milionů těchto vozů. Nyní je tu jeho další inkarnace, které se i na českém trhu objeví koncem listopadu.
Design novinky s Volfsburgu je zcela nový a jeho přední partie se podobají modernizovanému Phaetonu, který byl představen v polovině letošního roku. Technika vozu ale až tak nová není a ačkoli jej automobilka nazývá sedmou generací, je to spíše velký facelift té šesté - z technického hlediska je změn minimum.
Volkswagen Passat B7 nabízený ve výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline chce nabízet díky optimalizované výbavě logicky ještě výhodnější poměr výkon/cena než tomu bylo doposud. K sériové výbavě již základních verzí Trendline poháněných vznětovým motorem patří například systém Start-Stop a systém rekuperace kinetické energie. Také všechny zážehové motory spalující benzin nebo zemní plyn jsou vybaveny rekuperačním systémem. Všech deset nabízených motorů (77 kW až 220 kW alias 1,6 TDI až 3,6 V6 FSI) vykazuje podle slov výrobce nižší spotřebu paliva, a to až o 19 procent. Základní turbodiesel (1,6 TDI se 77 kW a 250 N.m) spotřebuje pouhých 4,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 109 g/km. Podobně je na tom zážehový benjamínek 1,4 TSI (90 kW), který ve verzi BlueMotion vystačí průměrně s 5,8 l/100 km. Odpovídající hodnota emisí CO2 je 138 g/km.
Také ve výbavě nového Volkswagenu Passat nalezneme mnoho novinek. Tak třeba funkce nouzového brzdění, součást na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC, automaticky reaguje při rychlostech do 30 km/h na nebezpečné situace, aby pomohla zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Dále na palubě vozu může být systém rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světlometů s označením Dynamic Light Assist, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, systém Lane Assist pro udržování vozu v jízdním pruhu a Side Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu.
Další informace vám přimeseme při prvním setkání s německou novinkou, které se daří zejména ve fleetových prodejích.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva