Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V jeden čas oblíbené kabriolety s pevnou sklápěcí střechu začínají být přežitkem, o který málokdo stojí. Reagovat Na to musí i Volkswagen.
Ještě před pár lety se zdálo, že každý nový kabriolet musí dostat pevné sklápěcí panely, jinak nemá šanci na úspěch. Postupem času však zákazníci od této koncepce začali ustupovat. Jako první se ozvali ti nejbohatší, kterým nevyhovovala jen zvýšená hmotnost, těžiště a další nepraktické vlastnosti, ale také omezená prestiž. „Hezké kupé-kabrio s nataženou střechou” je velkou výjimkou a když už jí je, vypadá jako kupé. A to asi není ten dojem, kterým by někteří majitelé chtěli okouzlovat své okolí.
Postupem času tento názor začala přejímat i široká veřejnost, díky čemuž již segment kupé-kabrioletů netáhne tak, jako kdysi. Své o tom zřejmě ví i Volkswagen, jeho poslední kabriolety (Golf a Beetle) tak namísto pevných panelů raději sáhly po lehčím a jednodušším plátnu. Jediným zastáncem pevné střechy tak u koncernu VW Group zůstává Eos. I ten má ovšem na kahánku.
Podle Klause Bischoffa, šéfa designu u Volkswagenu, již tato koncepce nedokáže přilákat dosatek zájemců ani do showroomů VW. Kvůli tomu by Eos měl skončit bez jakéhokoli přímého nástupce, a to zřejmě relativně brzy, neboť aktuální facelift z roku 2010 stále ještě využívá komponenty Golfu páté generace. Tedy platformu PQ35, s níž je spojen šestistupňový manuál či automat DSG a motory 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI.
Značka by ovšem podle Bischoffa mohla v budoucnu další kabriolet klidně nabídnout. Dostal by ale mnohem větší proporce, aby nabídl dostatek místa čtveřici cestujících, rozhodně pak plátěnou střechu. Jestli se tohle někdy stane, ukáže až čas, dnešnímu Eosu ale můžeme směle dát rok, maximálně dva...
Kdysi populární segment kupé-kabrioletů dnes marně loví zákazníky. Díky tomu se zřejmě velmi brzy stane minulostí i Volkswagen Eos
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie