Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V jeden čas oblíbené kabriolety s pevnou sklápěcí střechu začínají být přežitkem, o který málokdo stojí. Reagovat Na to musí i Volkswagen.
Ještě před pár lety se zdálo, že každý nový kabriolet musí dostat pevné sklápěcí panely, jinak nemá šanci na úspěch. Postupem času však zákazníci od této koncepce začali ustupovat. Jako první se ozvali ti nejbohatší, kterým nevyhovovala jen zvýšená hmotnost, těžiště a další nepraktické vlastnosti, ale také omezená prestiž. „Hezké kupé-kabrio s nataženou střechou” je velkou výjimkou a když už jí je, vypadá jako kupé. A to asi není ten dojem, kterým by někteří majitelé chtěli okouzlovat své okolí.
Postupem času tento názor začala přejímat i široká veřejnost, díky čemuž již segment kupé-kabrioletů netáhne tak, jako kdysi. Své o tom zřejmě ví i Volkswagen, jeho poslední kabriolety (Golf a Beetle) tak namísto pevných panelů raději sáhly po lehčím a jednodušším plátnu. Jediným zastáncem pevné střechy tak u koncernu VW Group zůstává Eos. I ten má ovšem na kahánku.
Podle Klause Bischoffa, šéfa designu u Volkswagenu, již tato koncepce nedokáže přilákat dosatek zájemců ani do showroomů VW. Kvůli tomu by Eos měl skončit bez jakéhokoli přímého nástupce, a to zřejmě relativně brzy, neboť aktuální facelift z roku 2010 stále ještě využívá komponenty Golfu páté generace. Tedy platformu PQ35, s níž je spojen šestistupňový manuál či automat DSG a motory 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI.
Značka by ovšem podle Bischoffa mohla v budoucnu další kabriolet klidně nabídnout. Dostal by ale mnohem větší proporce, aby nabídl dostatek místa čtveřici cestujících, rozhodně pak plátěnou střechu. Jestli se tohle někdy stane, ukáže až čas, dnešnímu Eosu ale můžeme směle dát rok, maximálně dva...












Kdysi populární segment kupé-kabrioletů dnes marně loví zákazníky. Díky tomu se zřejmě velmi brzy stane minulostí i Volkswagen Eos
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 2 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva