Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid

Německá automobilka již nehoní prodeje, chce vyšší zisk. Své modely chce posunout na vyšší úroveň, čímž vytvoří prostor pro další SUV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid

8.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka již nehoní prodeje, chce vyšší zisk. Své modely chce posunout na vyšší úroveň, čímž vytvoří prostor pro další SUV.

Již během našeho aprílového žertíku jsme naznačovali, že od vypuknutí kauzy Dieselgate uplynulo již více než půl roku. Za tu dobu se u VW Group mnohé změnilo. Samotný Volkswagen již přestal být Das Auto, koncern pak při hrozbě poklesu prodejů prohlásil, že jeho cílem není počet registrací vedoucí ke světovému prvenství. Místo toho je nyní prioritou Němců maximalizace zisku. S tím souvisí i nové profilování Volkswagenu jakožto „prémiové automobilky, ovšem stále určené lidu“.

Co si pod tímto označením představit? Na to má nejlepší odpověď brand manažer australského zastoupení Jeff Shafer, který Volkswagen přirovnává k nejznámějšímu produktu Applu. „Pokud si koupíte iPhone, neplatíte tu samou částku jako u HTC. Lidí v něm vidí danou hodnotu a většina si jej může pořídit, aniž by zruinovali rozpočet, pokud se pro to skutečně rozhodnou. Vidí, že je v tom náznak prémiovosti, ale že je to stále produkt pro lidi.“

Tímto vzorcem se chce Volkswagen nyní řídit, přičemž první takovou vlaštovkou je nový Tiguan. Ten v českých luzích a hájích startuje na sumě 735 900 Kč, ovšem v kombinaci s dvoulitrovým dieselem o výkonu 190 koní, automatem DSG, pohonem všech kol a výbavou R-Line Highline se tu již bavíme o 1,2 milionu korun. A to jsme stále ještě nezamířili do příplatkové výbavy, která může koncový účet vyšponovat ještě výše.

Tento posun podle Shafera navíc vytvoří i dostatek prostoru pro nové modely, které Volkswagen chystá. Řeč je hlavně o připravovaném Polu SUV. Mimo to se dá předpokládat, že automobilka zároveň přechodem směrem k prémiovému segmentu vytvoří místo pro nízkonákladovou značku, o které se již několik let mluví. Ta by se tak z Číny mohla dostat i do Evropy.


Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid - 1 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 08Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid - 2 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 09Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid - 3 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 10Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid - 4 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 11Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid - 5 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 12Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid - 6 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 13Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid - 7 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 14Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid - 8 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 15
Nový Volkswagen Tiguan má být typickým příkladem strategie značky, dle které automobilka bude nabízet prémiové produkty, ovšem za rozumnou cenu

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše