Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Lavida 2013: facelift pro čínskou Octavii
23.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW krom otevřeného E-Bugsteru do Pekingu mnoho pro nás relevantních novinek nepřivezl. A tak se pojďme podívat i na jednu ryze čínskou.
Pokud pravidelně sledujete Autoforum.cz, jméno Lavida pro vás není nové. Mluvili jsme o něm naposledy před pár dny v článku shrnujícím nejprodávanější modely aut na čínském trhu. Právě mezi nimi patří tento Volkswagen ke stálicím a facelift mu má pomoci dobrou pozici dále zlepšit.
Pokud bychom měli Lavidu k něčemu přirovnat, pak je to něco jako česká Škoda Octavia. Ne snad, že by šlo o technicky shodný vůz, ideově ale mají oba tyto modely leccos společného - jde o tak trochu o dvojité agenty, vozy zasahující do více tříd snažíc se uzmout co nejvíce předností, které by mohlo ocenit co nejširší auditorium. A oběma se to evidentně daří.
Lavida je ale na rozdíl od Octavie sedanem, což je logické, neboť liftbacky Číňany příliš neberou. Je paradoxem, že čínský trh sdílí ještě s Borou a Jettou, což jsou podobně velké modely, Lavida si ale - ač velikostně je stále kompaktem - tak trochu hraje na dostupnější Passat a právě tento faktor byl faceliftem podtrhnut.
Na Lavidě tak „zpassatovatěla” hlavně její příď, která má nyní čistší a hranatější tvary. O dalších změnách se VW nešíří ani textově ani pomocí snímků, a tak buď nenastaly žádné, nebo přinejmenším ne významné.
Po stránce techniky a výbavy se též nic podstatného nezměnilo (VW ovšem upozorňuje na - optikou čínského trhu - bohatou základní výbavu čítající ABS, ESP a dva přední airbagy), ale ono se ani není čemu divit. Lavida si od poloviny roku 2008, kdy se dostala do prodeje, našla již přes 700 tisíc zákazníků, což je s ohledem na charakter prodejů v Číně vskutku vysoké číslo.
Nedá se očekávat, že by se kdy podobný Volkswagen dostal také na náš trh, do cíle své životní dráhy dorazí tam, kde se na ní vydal - v Číně. Jestli je čeho litovat, to už zvažte sami.
Volkswagen Lavida by i po faceliftu měl dále motorizovat přinejmenším statisíce Číňanů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva