Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě

Největší německý koncern představí na nejbližším ženevském autosalonu dvojici produkčních ostrých hatchbacků - Golf GTI sedmé generace a Polo R.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě

4.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Největší německý koncern představí na nejbližším ženevském autosalonu dvojici produkčních ostrých hatchbacků - Golf GTI sedmé generace a Polo R.

Oba vozy byly dosud prezentovány pouze jako koncepty. Malé nabroušené Polo se objevilo v polovině května na tuningovém festivalu u Wörthersee v podobě studie nazvané R WRC Street a vybavené dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní. U druhého ze zmiňovaných aut výstavní premiéra ještě stále trvá - Golf GTI stojí na expozici VW v Paříži s podvozkem sníženým upínacími pásy. V sériovém provedení je Wolfsburg uvede na autosalonu v Ženevě, který otevírá 5. března 2013.

Jak informuje britský Auto Express, tyto novinky potvrdil člen představenstva Volkswagenu odpovědný za produktové plánování Dr. Ulrich Hackenberg, který zároveň dodal, že Golf GTI „nabídne ohromující jízdu“. Odvolal se přitom na nový diferenciál se systémem vektorování síly mezi koly přední nápravy.

Na rozdíl od dosud používané techniky XDS v Golfu GTI šesté generace, která se dostala do sériové výbavy Golfu VII a která neumí s protáčejícím se kolem udělat nic smysluplnějšího, než že jej řídicí jednotka zpomalí zásahem do brzd, je diferenciál v novém GTI skutečně aktivní. Na obou stranách výstupu má elektronicky kontrolované spojky schopné podle natočení volantu, míry začínajícího prokluzu, rychlosti a dalších vstupních veličin dávkovat výkon mezi jednotlivými koly a tím zastupovat práci klasického mechanického samosvoru. Hackenberg údajně doslova řekl, že GTI bylo vyvíjeno „pro úzké a klikaté britské silnice“, což tím pádem znamená, že by měl fungovat také u nás.

Volkswagen Polo R byl vyvíjený přímo pod dohledem Hackenberga a podle pravidel FIA pro WRC musí firma prodat minimálně 2 500 kusů těchto aut. S tím by však problém být neměl, i kdyby je měli nakoupit třeba prodejci jako ozdobu svých prodejních stánků.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 1 - VW Golf GTI VII 2013 oficialni prvni 01Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 2 - VW Golf GTI VII 2013 oficialni prvni 02Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 3 - VW Golf GTI VII 2013 oficialni prvni 03Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 4 - VW Golf GTI VII 2013 oficialni prvni 04Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 5 - VW Golf GTI VII 2013 oficialni prvni 05

Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 6 - VW Polo R WRC Street 01Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 7 - VW Polo R WRC Street 02Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 8 - VW Polo R WRC Street 03Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 9 - VW Polo R WRC Street 04Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 10 - VW Polo R WRC Street 04_1Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě - 11 - VW Polo R WRC Street 05
Podoba obou vozů se možná ještě změní, byly to dosud jen koncepty

Zdroj: Auto Express

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.