Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě
4.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Největší německý koncern představí na nejbližším ženevském autosalonu dvojici produkčních ostrých hatchbacků - Golf GTI sedmé generace a Polo R.
Oba vozy byly dosud prezentovány pouze jako koncepty. Malé nabroušené Polo se objevilo v polovině května na tuningovém festivalu u Wörthersee v podobě studie nazvané R WRC Street a vybavené dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní. U druhého ze zmiňovaných aut výstavní premiéra ještě stále trvá - Golf GTI stojí na expozici VW v Paříži s podvozkem sníženým upínacími pásy. V sériovém provedení je Wolfsburg uvede na autosalonu v Ženevě, který otevírá 5. března 2013.
Jak informuje britský Auto Express, tyto novinky potvrdil člen představenstva Volkswagenu odpovědný za produktové plánování Dr. Ulrich Hackenberg, který zároveň dodal, že Golf GTI „nabídne ohromující jízdu“. Odvolal se přitom na nový diferenciál se systémem vektorování síly mezi koly přední nápravy.
Na rozdíl od dosud používané techniky XDS v Golfu GTI šesté generace, která se dostala do sériové výbavy Golfu VII a která neumí s protáčejícím se kolem udělat nic smysluplnějšího, než že jej řídicí jednotka zpomalí zásahem do brzd, je diferenciál v novém GTI skutečně aktivní. Na obou stranách výstupu má elektronicky kontrolované spojky schopné podle natočení volantu, míry začínajícího prokluzu, rychlosti a dalších vstupních veličin dávkovat výkon mezi jednotlivými koly a tím zastupovat práci klasického mechanického samosvoru. Hackenberg údajně doslova řekl, že GTI bylo vyvíjeno „pro úzké a klikaté britské silnice“, což tím pádem znamená, že by měl fungovat také u nás.
Volkswagen Polo R byl vyvíjený přímo pod dohledem Hackenberga a podle pravidel FIA pro WRC musí firma prodat minimálně 2 500 kusů těchto aut. S tím by však problém být neměl, i kdyby je měli nakoupit třeba prodejci jako ozdobu svých prodejních stánků.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.





Podoba obou vozů se možná ještě změní, byly to dosud jen koncepty
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 4 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva