Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě
4.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Největší německý koncern představí na nejbližším ženevském autosalonu dvojici produkčních ostrých hatchbacků - Golf GTI sedmé generace a Polo R.
Oba vozy byly dosud prezentovány pouze jako koncepty. Malé nabroušené Polo se objevilo v polovině května na tuningovém festivalu u Wörthersee v podobě studie nazvané R WRC Street a vybavené dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní. U druhého ze zmiňovaných aut výstavní premiéra ještě stále trvá - Golf GTI stojí na expozici VW v Paříži s podvozkem sníženým upínacími pásy. V sériovém provedení je Wolfsburg uvede na autosalonu v Ženevě, který otevírá 5. března 2013.
Jak informuje britský Auto Express, tyto novinky potvrdil člen představenstva Volkswagenu odpovědný za produktové plánování Dr. Ulrich Hackenberg, který zároveň dodal, že Golf GTI „nabídne ohromující jízdu“. Odvolal se přitom na nový diferenciál se systémem vektorování síly mezi koly přední nápravy.
Na rozdíl od dosud používané techniky XDS v Golfu GTI šesté generace, která se dostala do sériové výbavy Golfu VII a která neumí s protáčejícím se kolem udělat nic smysluplnějšího, než že jej řídicí jednotka zpomalí zásahem do brzd, je diferenciál v novém GTI skutečně aktivní. Na obou stranách výstupu má elektronicky kontrolované spojky schopné podle natočení volantu, míry začínajícího prokluzu, rychlosti a dalších vstupních veličin dávkovat výkon mezi jednotlivými koly a tím zastupovat práci klasického mechanického samosvoru. Hackenberg údajně doslova řekl, že GTI bylo vyvíjeno „pro úzké a klikaté britské silnice“, což tím pádem znamená, že by měl fungovat také u nás.
Volkswagen Polo R byl vyvíjený přímo pod dohledem Hackenberga a podle pravidel FIA pro WRC musí firma prodat minimálně 2 500 kusů těchto aut. S tím by však problém být neměl, i kdyby je měli nakoupit třeba prodejci jako ozdobu svých prodejních stánků.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Podoba obou vozů se možná ještě změní, byly to dosud jen koncepty
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva