Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Golf R20: hot verze hothatche
3.2.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Volkswagen připravuje další z u nás momentálně tolik populárních R modelů. Komu by Golf GTI nebyl dost „hot”, může si nechat trochu přitopit pod kotlem a v Golfu R20 získat výkon až 265 koní. To už by na Passaty R36 dálniční policie skoro mohlo stačit, co říkáte?
Česká média nám v poslední době často přináší zprávy o výkonech našich čackých policistů, kteří na dálnicích v Passatech R36 chytají a na místě i trestají piráty silnic. Ve Wolfsburgu teď pracují na menším bratrovi těchto nástrojů spravedlnosti, VW Golf R20.
Zajisté si pamatujete, že na vrcholu nabídky Golfu 5. generace stál model R32 s motorem 3,2 l V6 o výkonu 250 k, jehož výkon byl přenášen na všechna 4 kola. S benzínovým šestiválcem se pro 6. generaci nepočítá a tak musí zaskočit starý známý 2,0 TFSI.
Golf R20 dostane jeho variantu, která se poprvé objevila u Audi S3. Maximum výkonu je 265 koní a točivý moment vrcholí na 350 N.m. S3 s ním zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s, R20 prý bude o kousek rychlejší. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na obligátních 250 km/h. Je velkým otazníkem, jak bude zmíněný výkon přenášen na vozovku. S3 má pohon všech kol, u R20 se o něm prozatím nemluví. Je ale hodně pravděpodobné, že i on nakonec bude vyráběn jako čtyřkolka. U R modelů je to totiž tradice.
Z vnějšku bude R20 velmi podobné GTI, ze kterého vychází. Rozdíl bude jen u obou nárazníků a v umístění koncovky výfuku. Ta bude zdvojená a planetu zahřívající CO2 bude plivat ze středu zadního nárazníku. Zpočátku bude vyráběna jen třídveřová varianta, později se může objevit i praktičtější pětidveřová.
Volkswagen Golf R20 si odbude svůj debut 21. května při příležitosti závodu na 24 hodin, který se bude konat na Nürburgringu. Prodej v evropských zemích přijde na řadu ve druhé polovině roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva