Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen eT!: dodávka budoucnosti věrná jak bernardýn
18.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Největší německý koncern představil vizi budoucí mobility pro poštovní doručovatele, která bude jezdit výlučně na baterky. A zvládne to i bez řidiče, tedy skoro.
Řekněme, že při rozvozu poštovních zásilek by nemuselo nikomu vadit, že se budou doručovatelé pohybovat po městě výlučně silou produkovanou akumulátory a elektromotory. To smysl dává, pokud tedy někdo večer nezapomene připnout vůz do zásuvky. Logiku má také to, že elektromotory byly umístěny v nábojích kol, aby se maximalizoval prostor pro posádku a náklad. Zajímavě vypadá rovněž koncept posuvných dveří na pravé straně vozu. Od pohledu se zdá, že auto dostalo klasické uspořádání dveří, ale ve skutečnosti (a fotky to rozhodně vysvětlí lépe než popis) jde o dvojici samostatně nebo společně se odsouvajících dveří.
Koncept modelu eT! je společným výzkumným projektem Volkswagenu, Deutsche Post a univerzity v Braunschweigu a jak vysvětluje samotná automobilka, „není vizí blízké budoucnosti, ale pouze myšlenkovým cvičením, jak by mohla podobná auta za pár let vypadat, a především jak by měla pokročit jejich funkčnost a uživatelská vstřícnost“. A právě posledně jmenované vlastnosti dali vývojovému týmu patrně zabrat.
Volkswagen eT! je schopen na povel „Follow me“ samostatně sledovat svého řidiče kráčejícího například po chodníku a současně přitom sledovat okolní provoz, anebo na příkaz „Come to me“ dorazit za řidičem bez jeho dalšího zásahu. Auto je navíc na straně řidiče vybaveno joystickem, který umožňuje ovládat vůz i odsud.
Výzkumný stroj eT! si odbyl světovou premiéru v designovém centru v Postupimi a nyní bude podroben důkladné analýze, která ukáže, co všechno bude možné přenést do výroby.
Osobní bodyguard pošťáka před vzteklými psi? Inu, proč ne?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva