Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Některé segmenty podle šéfa VW Group nestojí za nákladný vývoj. S kupé-kabrioletem se tak u značky v příštích letech rozhodně nesetkáme.
Na sklonku roku 2012 se objevily první zprávy oznamující konec Volkswagenu Eos, neboť německý kupé-kabriolet již tehdy nelákal dostatečný počet zákazníků. Od té doby se přitom nic nezměnilo, a když už, pak jen k horšímu. Za loňský rok se automobilce podařilo najít jen osm tisíc nových majitelů, což je na automobilku velikosti VW až neuvěřitelně malé číslo. Takové sedmé generace Volkswagenu Golf se jen v Evropě prodá více za jediný týden, a asi by nás proto nemělo překvapit, že nástupce není v plánu.
Důvodem přitom nejsou jen mizivé prodeje, ale pochopitelně i náklady potřebné jak na vývoj, tak na výrobu. Eos totiž sice vychází z platformy a komponentů páté generace Golfu, veškeré jeho panely karoserie jsou však unikátní. A proto se montuje separátně v továrně AutoEuropa v Portugalsku. Navíc je tu pak komplikovaná střecha z pevných panelů, jež přidává na hmotnosti i ceně.
Asi i díky všem těmto faktorům šéf Volkswagenu Martin Winterkorn nedávno prohlásil, že „některé segmenty jsou natolik malé, že nestojí za to se jimi zabývat“. To de facto naznačuje nejen konec modelu Eos, ale také možnou absenci kabrioletu s pevnou střechou na příštích pár let. Oficiálně se ovšem VW Group má k osudu tohoto vozu vyjádřit až během následujících měsíců.
Nic jiného než prohlášení o výrobě posledního exempláře ale nečekáme. Ostatně, v takové české nabídce již Eos chybí, při pohledu na německé ceny to ale až tak podivné není. Základní verze vybavená motorem 1,4 TSI totiž u našich sousedů stojí 29 450 Eur (cca 810 000 Kč), zatímco za vrchol 2,0 TSI DSG Exclusive dáte 41 025 Eur (1,13 milionu korun). Tedy opravdový majlant.
Absence Volkswagenu Eos si v Česku pomalu ani nevšimneme. V tuzemské nabídce značky totiž chybí již delší dobu
Zdroj: InAutoNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB