Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem

Některé segmenty podle šéfa VW Group nestojí za nákladný vývoj. S kupé-kabrioletem se tak u značky v příštích letech rozhodně nesetkáme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem

25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem

/

Foto: Volkswagen

Některé segmenty podle šéfa VW Group nestojí za nákladný vývoj. S kupé-kabrioletem se tak u značky v příštích letech rozhodně nesetkáme.

Na sklonku roku 2012 se objevily první zprávy oznamující konec Volkswagenu Eos, neboť německý kupé-kabriolet již tehdy nelákal dostatečný počet zákazníků. Od té doby se přitom nic nezměnilo, a když už, pak jen k horšímu. Za loňský rok se automobilce podařilo najít jen osm tisíc nových majitelů, což je na automobilku velikosti VW až neuvěřitelně malé číslo. Takové sedmé generace Volkswagenu Golf se jen v Evropě prodá více za jediný týden, a asi by nás proto nemělo překvapit, že nástupce není v plánu.

Důvodem přitom nejsou jen mizivé prodeje, ale pochopitelně i náklady potřebné jak na vývoj, tak na výrobu. Eos totiž sice vychází z platformy a komponentů páté generace Golfu, veškeré jeho panely karoserie jsou však unikátní. A proto se montuje separátně v továrně AutoEuropa v Portugalsku. Navíc je tu pak komplikovaná střecha z pevných panelů, jež přidává na hmotnosti i ceně.

Asi i díky všem těmto faktorům šéf Volkswagenu Martin Winterkorn nedávno prohlásil, že „některé segmenty jsou natolik malé, že nestojí za to se jimi zabývat“. To de facto naznačuje nejen konec modelu Eos, ale také možnou absenci kabrioletu s pevnou střechou na příštích pár let. Oficiálně se ovšem VW Group má k osudu tohoto vozu vyjádřit až během následujících měsíců.

Nic jiného než prohlášení o výrobě posledního exempláře ale nečekáme. Ostatně, v takové české nabídce již Eos chybí, při pohledu na německé ceny to ale až tak podivné není. Základní verze vybavená motorem 1,4 TSI totiž u našich sousedů stojí 29 450 Eur (cca 810 000 Kč), zatímco za vrchol 2,0 TSI DSG Exclusive dáte 41 025 Eur (1,13 milionu korun). Tedy opravdový majlant.


Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 1 - VW Eos 2011 facelift 01Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 2 - VW Eos 2011 facelift 02Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 3 - VW Eos 2011 facelift 03Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 4 - VW Eos 2011 facelift 04Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 5 - VW Eos 2011 facelift 05Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 6 - VW Eos 2011 facelift 06Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 7 - VW Eos 2011 facelift 07Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 8 - VW Eos 2011 facelift 08Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 9 - VW Eos 2011 facelift 09Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 10 - VW Eos 2011 facelift 10Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 11 - VW Eos 2011 facelift 11Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem - 12 - VW Eos 2011 facelift 12
Absence Volkswagenu Eos si v Česku pomalu ani nevšimneme. V tuzemské nabídce značky totiž chybí již delší dobu

Zdroj: InAutoNews

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše