Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech
31.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dohnat, předehnat, zrychlit a zahanbit, tak asi VW vidí svou strategii pro nejbližší léta. Na rozdíl od většiny konkurentů chce nové modely uvádět po pěti letech.
Volkswagen se loni stal druhou největší automobilkou světa, jeho cíle ale leží výše. Chce být jedničkou, proto chrlí prostřednictvím mnoha svých značek na trh asi milion nových modelů týdně, jen novými typy ale další zákazníky uchvátit nechce. Podle šéfa amerického zastoupení značky Michaela Horna totiž Němci chtějí zrychlit uvádění nových modelů na trh, aby byli ještě více konkurenceschopní i v rámci stávajících nabídek. Nové modely tak mají přicházet po pěti letech, facelifty už po třech.
Pokud si tento záměr zpětně spojujete s včerejším přistižením třetí generace Octavie, která se nepředstavila ani před dvěma roky a práce na faceliftu by tak rázem dávaly smysl, asi vás zklameme - to by Škoda byla volkswagenovitější než samotný Volkswagen. Manažer německé firmy pracující pro její americké zastoupení totiž zmiňuje, že pokud by na toto došlo, dříve než v roce 2017 by se cykly zkracovat nezačaly. Záměr navíc zatím nemá posvěcení nejvyššího vedení, přesto to ve Wolfsburgu myslí vážně.
„Pracujeme na zkrácení životních cyklů našich produktů, abychom mohli přinášet nové výbavové a designové prvky na trh rychleji,” řekl Horn pro Bloomberg s tím, že automobilce pochopitelně jde o zvýšení prodejů a zlepšení pozice na trhu, o co také jiného. Jak se na takový plán díváte, povězte sami, my už dodáme jen tolik, že i když se to zdá být „pro zákazníka dobře”, je ještě otázkou, čemu vlastně bude VW říkat nový model. Těmito slovy jen pár let častuje i stále aktuální Passat B7, říkal tak i Golfu VI - v obou případech se ale jednalo jen o větší facelifty předchozích generací, které ve výsledku na trhu spíše přesluhovaly než naopak...
VW Passat B7 už vlastně modelem se zkráceným cyklem je, na trhu ani pět let nevydrží. Jenže ve skutečnosti jde jen o modernizovaný Passat B6, který se prodává dvojnásobný čas...
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie