Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Amarok Canyon: pro expedice za divokou vodou (+ živé foto)
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Divize užitkových vozů koncernu Volkswagen představila v Ženevě poněkud drsnější koncept pickupu Amarok primárně určený pro kajakáře.
Automobilka Volkswagen nemá ve zvyku opomínat na tak významném autosalonu jako je ten v Ženevě žádnou ze svých modelových řad, a tak vedle drobných vylepšení, nových motorizací a karosářských variant nebo novinek a konceptů nezapomněla ani na svého zástupce v segmentu užitkových vozů.
VW Amarok Canyon není žádný drsný stroj s mohutným motorem a ohromujícím výkonem, ani extrémní stavba do nejnevlídnějších oblastí planety. Vlastně připomíná sériový vůz s nadstandardní specializovanou výbavou pro jasně definovanou skupinu sportovců, kteří si potrpí na trochu stylu.
Canyon dostal speciální třívrstvý oranžový lak s třpytivými metalickými částicemi Baladi Orange, tmavě zbarvené kryty zadních světel, dodatečné panely ochrany podvozku, světelnou rampu na rámu korby a o 40 milimetrů zvýšený podvozek, který v kombinaci s většími terénními pneumatikami o rozměru 275/65 R18 zvedají automobil o 85 milimetrů. Nová kola se postarala o nezbytné rozšíření lemů blatníků o 35 milimetrů. Aby vůz ulehčil nastupování do zvýšené kabiny, cestující mají k dispozici elektrohydraulicky ovládané nástupní rampy.
Že koncept není tak docela konceptem potvrzuje také dieselový motor 2,0 BiTDI s dvojicí turbodmychadel. V běžném Amaroku je sice naladěn na 163 koní a zde jich má rovných 180 (plus 400 newtonmetrů k tomu), ale v této verzi je běžné dostupný třeba v Multivanu. Naopak interiér byl vylepšen dvoubarevným koženým čalouněním a doplňkovými budíky monitorujícími podélné i boční náklony. Pro zmiňované vyznavače jízdy na divoké vodě se pak na korbě našlo místo pro dva karbonové kajaky.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


















Amarok pro kajakáře in natura
Amarok Canyon má o 40 mm zvýšený podvozek a dalších 45 mm přidávají větší 18" kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 2 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07