Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vedení koncernu Volkswagen si již nepřeje žádné další akvizice, 12 značek prý stačí
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dozorčí rada firmy chce raději stabilizovat stávajících 12 značek koncernu, než nakupovat nové. Expanzi do Číny to ale nemá ovlivnit.
Až do loňského roku platilo jedno neochvějné pravidlo - co Volkswagen chce, to dostane. Šéf Fiatu Sergio Marchionne si však postavil hlavu, a tak Alfa Romeo i nadále zůstává v rukou Italů. Jinak je tomu v případě Ducati, které ještě nedávno spolupracovalo s Mercedesem. Či spíše s jeho sportovní divizí AMG. Začlenění výrobce motocyklů pod ochranná křídla VW Group je totiž poslední akvizicí koncernu.
Ani 12 značek - včetně Škody, Seatu, Lamborghini, Bentley nebo Bugatti - ale není Volkswagenu dost. Společnost proto hledá dalšího výrobce, jenž by jí pomohl k největším prodejům na světě. Podle dosavadních informací by se jím mohl stát malajsijský Proton, bývalý vlastník Lotusu. Jenže další akvizice kupodivu narazila u dozorčí rady.
Podle Bernda Osterloha, jednoho z dvaceti členů rady, by se „koncern měl zaměřit v prvé řadě na stabilizaci všech nakoupených značek“. A to jakékoliv další akvizice vylučuje, přestože Proton by mohl koncernu pomoci v jeho postupném rozšiřování na asijském trhu.
Velká expanze tak očividně bude ležet zejména na bedrech Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bentley a Bugatti, který nově povede vývoj u Audi. Právě značka se čtyřmi kruhy ve znaku má podle analýz v Číně největší potenciál. A to dokonce větší než v USA.
Je tedy možné, že Volkswagen již žádnou značku nenakoupí? Možné to je, ale nesázeli bychom na to. Stačí tedy počkat na výroční zprávy o rekordních prodejích a poté nabídnout Fiatu pořádný balík. I v Itálii totiž platí: nikdy neříkej nikdy.
Správní rada koncernu Volkswagen Group si již nepřeje žádné další akvizice. Místo toho má společnost stabilizovat stávající značky a expandovat na východ. I proto Wolfgang Dürheimer přechází z Bentley a Bugatti do Audi, které má v Číně velký potenciál.
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva