Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Válka Spi(y)derů: vítězí otevřené Ferrari 488 nebo Lambo Huracán? (videa)
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní IAA hostí premiéru hned dvou výkonných italských roadsterů. Jeden se pyšní hliníkovou střechou a turbem, druhý plátnem a atmosférickým motorem.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se nám sešly hned dva špičkové italské roadstery. Jeden najdete na stánku Ferrari a druhé na stánku Lamborghini. Zde se samozřejmě představují v několika barevných provedeních, na oficiálních fotogaleriích jsme si ale obě novinky mohly prohlédnout ve světle modrém laku. Nejinak je tomu také na videích, které značky aktuálně pustily do světa. Logicky se tak vybízí příležitost k prvnímu srovnání.
Začneme střechou, která je v případě Ferrari hliníková a skládá se do krytu za sedadly během pouhých 14 sekund. Lamborghini v tomto ohledu potřebuje sekund sedmnáct, což je s ohledem na použité plátno vcelku překvapivé, nicméně dané divadlo zvládá i při rychlostech do 50 km/h. Se zadním oknem ale již můžete v obou případech operovat zcela nezávisle a kdykoliv.
Přesunout se můžeme k pohonnému ústrojí, kde na straně maranellské najdete přeplňovaný 3,9litrový osmiválec naladěný na 670 koní a 760 Nm. S tímto výkonem 488 Spider zvládá stovku za 3 sekundy a na dvoustovku se rozjede již za 8,7 sekundy. Mimo to dosáhne mety až 325 km/h, přičemž za těmito působivými daty stojí do nemalé míry i nízká hmotnost 1 370 kg.
Značka ze Sant'Agata Bolognese se pro změnu pyšní 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, který dává k dobru 610 koní a 560 Nm. Jeho hmotnost ovšem vůči kupé narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg, pročež se na stovku rozjede „až“ za 3,4 sekundy. Dvoustovku pak zvládá za 10,2 sekundy, tedy o nemalých 15 desetin pomaleji než Ferrari. Maximálku ale již má shodnou.
Jak je tedy patrné, na body vyhrává především značka se Vzpínajícím koníkem ve znaku, zájem publika o oba vozy však dozajista bude obrovský, přičemž se dá očekávat, že žádný z klientů se nebude rozhodovat o tom, do jakého showroomu zamíří. Ve hře bude spíše favorizace té či oné značky nebo rovnou návštěva obou dealerství.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva