Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne

Japonský výrobce měl pustit do světa zhruba 70 milionů airbagů, které mohou explodovat. Najdeme je i v supersportech vyrobených letos či loni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne

14.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský výrobce měl pustit do světa zhruba 70 milionů airbagů, které mohou explodovat. Najdeme je i v supersportech vyrobených letos či loni.

Kauze vadných airbagů společnosti Takata kupodivu není věnován v médiích takový prostor jako třeba dieselovému skandálu Volkswagenu. Německé automobilky se samozřejmě nechceme zastávat, koneckonců podváděla, byla přistižena a bude za to platit. Nicméně její skutek nelze prokazatelně spojit s jediným úmrtím. Oproti tomu airbagy již mají na svém kontě jen ve Spojených státech minimálně 190 zranění, z toho jedenáct fatálních.

Co je rovněž zarážející, firma Takata společně s Hondou věděly o problémech již v roce 2004, přesto však nedošlo k uvědomění organizace NHTSA monitorující bezpečnost na amerických silnicích. Ta navíc nyní oznámila, že na výměnu airbagů bude muset i více než dvacet supersportů vyrobených v posledních letech. Mezi ně přitom patří i Ferrari modelových let 2016 a 2017, McLareny P1 či 570S nebo nové Audi R8.

Jinými slovy, i přesto, že byla celá kauza provalena již v loňském roce, řada výrobců vadné airbagy, jenž mohou explodovat a vystřelit vám šrapnely do obličeje, montuje do svých aut i nadále. Pro to je už těžké najít omluvu, na kterékoli ze stran. Na druhou stranu je ale třeba dodat, že celkově se skandál má týkat již zhruba 70 milionů airbagů, přičemž nikdo neví, zda všechny byly použity či se kupříkladu válí někde na skladech.

Abyste si dané množství mohli lépe představit, dodáme, že denně může být ve Státech vyměněno maximálně 20 000 airbagů. Za rok zde tedy máme 7,12 milionů, na celou produkci tedy bude třeba deset let. A to za předpokladu, že mechanici budou pracovat každý den bez ohledu na svátky či víkendy. Není proto divu, že v USA bylo zatím vyměněno jen 12,5 milionu airbagů - z toho 6,7 mil. u řidiče a 5,8 mil. u spolujezdce.

Již zmiňovaná Honda přitom svolala více než 8,2 milionu aut, dále tu pak máme Toyotu (1,47 milionu aut) a koncern FCA (1,46 milionu aut). Rozhodně ovšem nejde o celou zasaženou produkci, na druhou stranu však takové firmy jako General Motors či Mercedes povolaly 671, respektive 3 434 aut. Tedy méně než jedno procento z vozů, u kterých je třeba airbagy vyměnit. A to mluvíme pouze o Státech.


Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 1 - Takata airbag nove foto 01Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 2 - Takata airbag nove foto 02Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 3 - Takata airbag nove foto 03Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 4 - Takata airbag nove foto 04Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 5 - Takata airbag nove foto 05
Seznam aut osazených vadnými airbagy Takata začíná narůstat do hrozivých rozměrů...

Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 6 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 01Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 7 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 02Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 8 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 03Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 9 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 04Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 10 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 05Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 11 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 06Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 12 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 07Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 13 - Ferrari GTC4Lusso FF 2016 prvni 08
...přičemž překvapivě na něj patří i zcela nové vozy jako třeba Ferrari GTC4Lusso

Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 14 - Takata airbag 01Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 15 - Takata airbag 02Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 16 - Takata airbag 03Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 17 - Takata airbag 04Vadné airbagy Takata jsou ve všem, i v letos vyrobených autech. Výměna vázne - 18 - Takata airbag 05
Takhle pak vypadají následky exploze

Zdroj: NHTSA

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.