Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Už zakázaný malý fiátek po úpravě doskákal na německé dálnici až k 227 km/h, jde z toho trochu strach
17.10.2022 | Petr Miler
Je to hodně divoké auto už v sériovém provedení, když mu ale přidáte další výkon a vydáte se vyzkoušet jeho maximální rychlost, začnou se teprve dít věci. Škoda, že jako nový už tento vůz nekoupíte, letos v prodeji musel skončit.
Jsou auta, která vysoké rychlosti zvládají jako nic, i když si je prakticky nikdo nekupuje pro to, aby je s nimi dosahoval. Ze stovek možných kandidátů vezměme třeba takové BMW 530d, tuctový naftový cesťák vyšší střední třídy. Lidé si jej kupují na pohodlné přesuny běžnými či o něco vyššími rychlostmi, když se s ním ale rozjedete na elektronicky omezených 250 km/h, neděje se v podstatě nic. Auto takovou rychlost zvládá stejně jako obyčejný kompakt o 100 km/h nižší tempo.
A pak jsou tu naopak vozy, které jsou předurčeny k tomu, aby z nich někdo doloval maximální dynamiku, třebaže se na něco takového hodí v podstatě jen na utažených okreskách. Mezi takové patří dnes už poněkud obstarožní, ale nebýt letošního zákazu prodeje v EU, tak i nadál vyráběného Abarthu 595 Competizione. Název vozu zní hrdě, mohl by si tak říkat adept na vítězství v Le Mans, ve skutečnosti je to ale jen upravený Fiat 500, který se jako takový dále vyrábí. Je to vůz s kořeny v předminulé dekádě, nabízen je od roku 2009, a už před 10 léty jsme jej testovali ve verzi Esseessee. To nebyla specialita pro německý trh, ale ještě výkonnější a přiostřenější provedení pro celý svět.
I v základním provedení je to ale takový skákací hrad na kolech, protože prťavé auto s krátkým rozvorem, tuhým podvozkem a hromadou výkonu těžko může fungovat jinak. Když ale vezmete superostrou verzi Competizione, které navíc majitel přidal výkon k dobu a místo sériových 180 koní má k dispozici 210 kobyl, je to teprve rošťák. Ukazuje to i přiložené video z Autobahnu, který v normálním autě nepůsobí zrovna rozbitě, ovšem Abarth se zjevně rozskáče i na ni. A to tím snáze, čím rychleji jede, pochopitelně - ve vysokých rychlostech vibruje v autě kde co - od držáku telefonu až po vnější zpětná zrcátka.
Tím nechceme auto nijak srážet, je to stroj ďábelských radostí, na německou dálnici se ale skutečně moc nehodí. I díky tomu jsou ovšem záběry s jeho dynamikou právě z tohoto místa zajímavé - tahle divoká pětistovka se podle tachometru zvládne rozjet až na 227 km/h, což je na takového prcka skutečně hodně. Mrkněte se na to sami, je to osvěžující připomínka jednoho sice nesmyslného, ale emoce laskajícího stroje, nakonec i díky jeho svéráznému zvukovému projevu, který mu v Evropě zlomil vaz.



Abarth 500, zde ve verzi 595 Competizione, je zajímavé auto i 13 let po svém zrodu. Jeho představení na Autobahnu po úpravě na 210 je ale současně trochu úsměvné - létající italský Čestmírek má zjevně raději okresky. Foto: Fiat
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 35 minutamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 3 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 5 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva