Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
U Porsche se sází, kolik 911 GT3 se teď bude prodávat s manuálem. Přidáte se?
24.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf vývoje věří úspěchu manuálu v 911 GT3 až do té míry, že s kolegy uzavřel sázku, že si jej pořídí mnohem více lidí, než si oni myslí.
Současná generace Porsche 911 GT3 byla zpočátku vyvíjena tak, aby mohla dostat jak manuální, tak automatickou převodovkou. Jenže pro vývoj byl k dispozici omezený rozpočet, a tak se lidé z vývoje ocitli na rozcestí - zvolit znovu pouze manuální řazení nebo dát přednost automatu PDK? Dnes už víme, že přednost dostala druhá možnost, a to i kvůli těsnější vazbě na závodní program firmy. Marketingové oddělení bylo navíc přesvědčeno, že tímto krokem lépe vyhoví zákaznickým preferencím a lidé tak dostanou rychlejší a přístupnější auto.
Jenže realita byla jiná. 911 GT3 má spoustu puristických zákazníků, a ti dávali pár let automobilce najevo, že udělala chybu. S tím se nakonec ztotožnil i šéf vývoje vozů s písmeny GT ve jméně, Andreas Preuninger, který v minulém týdnu uvedl, že se Porsche již nehodlá honit za okruhovými rekordy. Místo toho chce i nadále vyrábět auta, jež dokážou řidiči vykouzlit úsměv od ucha k uchu. S tím samozřejmě souvisí i manuální převodovka, která se tak před dvěma měsíci s velkou pompou do výbavy Porsche 911 GT3 vrátila.
Od začátku bylo jasné, že se z ní znovu nestane preferovaná volba, proto také bude manuál se šesti rychlostmi součástí nikoli standardem, ale volitelnou výbavou bez příplatku. Přesto bylo a je otázkou, jak velká část zákazníků po ni nyní sáhne. Jednoho už známe, ale přidají se k němu davy nebo jednotlivci? Jasnou odpověď dá až čas, lidé z Porsche se ale už sázejí, kolik lidí to bude.
Sám Preuninger, kovaný automobilový nadšenec, si myslí, že této možnosti využije poměrně značné množství lidí - konkrétně si vsadil na 30 procent všech zákazníků. To je velký podíl, který by jistě bohatě ospravedlní dodatečné náklady, nemluvě o tom, že pro GT3 so tak rázem přijdou i ti, kteří ji s automatem nechtěli vůbec. Detaily sázky neznáme, možná jde o 1 euro, možná o novou GT3, to netušíme. Víme ale, že kolegové proti němu sází, že tolik lidí to zdaleka nebude, ve více jistě nikdo ani nedoufá.
Přidáte se v diskuzi s vlastním odhadem? Už za pár měsíců, kdy GT3 s manuálem reálně vstoupí do prodeje, budeme znát první odpověď. Na každý pád je působivé, jak moc Preuninger věří zájmu o co nejintimnějším propojení člověka a stroje. Budeme rádi, když se nebude mýlit - v opačném případě nás může snadno čekat definitivní konec manuálů...










S manuálem se nám faceliftované Porsche 911 GT3 zatím neukázalo, člověk stojící za jeho návratem do nabídky ale přesto věří, že klasická převodovka osloví takřka třetinu kupců
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před hodinouBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 3 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 4 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 6 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva