Tramontana XTR: nejsilnější španělská formule nabídne až 888 koní

Malosériový výrobce ze španělské Costa Bravy pracuje na dosud nejextrémnějším provedení své dvoumístné silniční stíhačky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tramontana XTR: nejsilnější španělská formule nabídne až 888 koní

3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Tramontana XTR: nejsilnější španělská formule nabídne až 888 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malosériový výrobce ze španělské Costa Bravy pracuje na dosud nejextrémnějším provedení své dvoumístné silniční stíhačky.

Španělsko je v představách běžných motoristů považováno za výrobce koncernových vozů VW pod značkou Seat a tím to pro ně asi končí. Pokud ale automobilové události na pyrenejském poloostrovu sledujete pozorněji, pak si pravděpodobně vzpomenete na jména jako Aspid, Tauro nebo Spano. Zalovíte-li do paměti ještě hlouběji, možná se vám vybaví také vůz, jehož výrobce jej popisuje jako křížence stíhačky a monopostu formule 1.

Dobrá, všechny automobilky asi trochu přehání, pravdou ale je, že stroje manufaktury Tramontana vypadají všelijak, jen ne jako obyčejný nebo tradiční sportovní automobil. Jen stěží se dá říci, že by byly krásné, rozhodně jsou však zajímavé a nesmírně rychlé. Aby ne, když využívají dvakrát přeplňované vidlicové dvanáctiválce Mercedesu s objemem 5,5 litru, výkonem 550 až 720 koní a točivým momentem od 890 do 1 100 newtonmetrů a to vše při suché hmotnosti 1 268 kilogramů.

Celokarbonové Tramontaně postavené na dvojitých lichoběžníkových ramenech, odpružení typu push-rod a s pohonem zadních kol prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky to v nejsilnějším provedení stačí na dosažení stovky za 3,6 sekundy a maximálních 325 km/h, přičemž relativně „skromný“ čas zrychlení je spíše výsledkem omezených schopností zadní pneumatik o rozměru 335/30 R20 než čehokoli jiného.

Myslíte si ale, že je to málo? Lidé v Tramontaně rozhodně. Firma se rozhodla přestavět svůj produkt ještě jednou, a to tak, že V12 biturbo zvládne vyždímat ze svých vnitřností 888 koní. Speciální série už beztak vzácného vozu, jehož znak je vyroben z bílého zlata a ročně jich na příď zaměstnanci nepřipevní více než dvanáct, ponese označení Tramontana XTR.

Kromě modifikované pohonné jednotky se za ní usadí nová závodní převodovka a značným úpravám má být podrobena v zájmu zlepšení aerodynamiky také karoserie a odhadujeme, že Tramontana něco udělá také s původními karbon-keramickými kotouči o průměru 380 milimetrů vpředu i vzadu. Kabina bude opět dvousedadlová s tandemovým uspořádáním a překryta dopředu odklápěnou střechou.

Další detaily jsou zatím zahaleny rouškou tajemství a stejně tak si pro tuto chvíli netroufáme odhadnout cenu. Ale už současné modely značky nekoupíte levněji než za 385 tisíc Eur bez daně (téměř 10 milionů Kč).


Tramontana XTR: nejsilnější španělská formule nabídne až 888 koní - 1 - Tramontana xtr 01Tramontana XTR: nejsilnější španělská formule nabídne až 888 koní - 2 - Tramontana xtr 02
Španělské Pagani vydoluje z dvanáctiválce Mercedes až 888 koní

Zdroj: Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.