Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota zničila dosavadní rekord elektromobilů Nordschleife, čas je konečně adekvátní
30.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po podivném výkonu Peugeotu EX1 se do boje se stopkami pustil na Severní smyčce Nürburgringu také elektrický sporťák Toyoty. Byl o mnoho úspěšnější.
Když Peugeot v EX1 v dubnu vytvořil na Nordschleife nový časový rekord mezi elektromobily, tak nějak jsme nechápali, jak se Francouzům s drobným vozem o maximálním výkonu 340 koní podařilo zajet čas přes 9 minut. Byl to sice rekord, ale vůz těchto parametrů by měl dosahovat časů alespoň o minutu lepších. A minuta, to je i na předlouhé Severní smyčce něco jako věčnost. Ani oficiální video Peugeotu neodhalilo, co se tehdy v okolí Nürburgu stalo, že vůz zajel tak nepřesvědčivý čas, ale automobilce to stačilo, však rekord je rekord.
Toyota si ale brousila zuby na víc, a tak před nedávnem oznámila, že stvořila vlastní elektrický sporťák, který více než co jiného připomíná malou kapotovanou formuli. Také jeho technické parametry jsou více než přesvědčivé - dva elektromotory v zadních kolech o celkovém výkonu 280 kW (381 koní) a lithium-keramické akumulátory o kapacitě 41,5 kWh znamenají dostatek výkonu i energie, navíc hmotnost vozu byla zachována na více než dobrých 970 kg. Zrychlení na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlost až 260 km/h pak už jen potvrzovaly to, na co by tato Toyota měla mít - čas výrazně pod osm minut na jedno kolo.
O takový se lidé od Toyoty pokusili dle svého předchozího avíza včera a konečně uspěli. Nepojmenovaný elektrický spoivarťák automobilky (říkejme mu třeba Smyčkobijec) obkroužil Nordschleife za velmi zajímavých 7:47,79 sekundy. Jde tak po marných 9:01,3 sekundy zaznamenaných Peugeotem o konečně pořádný rekord, který se zřejmě jen tak někomu překonat nepodaří.
Je to úctyhodný výkon? Jistě ano, dosvědčuje, že i elektromobil „může jet”, však jde o čas na úrovni řady respektovaných sporťáků. Znamená ale Smyčkobijec něco pro vývoj a použitelnost elektromobilů pro běžný život? Jistě ne, neboť limitem elektromobilů jsou, byly a zřejmě ještě dlouho budou akumulátory, které mají zoufalý poměr energetické kapacity, hmotnosti a doby potřebné pro dobití. Však baterky tohoto vozu tvoří okolo 40 procent jeho hmotnosti, dobíjet z běžné zásuvky byste je museli desítky hodin a s vozem bude možné na jedno nabití kroužit po Nordschleife maximálně 2-3 kola, tedy nějakých 20 minut jízdy.
Přesto všechna čest konstruktérům Toyoty, nejrychlejší elektrické auto prostě pro tuto chvíli udělali oni a to se počítá. Rádi se podíváme i na video z celého výkonu, kterým se automobilka v nejbližších dnech určitě ráda pochlubí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 11 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch