Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Yaris WRC natočena při testech, závodit ale nezačne dříve než v roce 2016 (videa)
22.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ostré kilometry speciálu pro rallye prý byly nadmíru úspěšné. Stephane Sarrazin přitom „globální závodní motor“ nikterak nešetří.
Bývaly doby, kdy Toyota dominovala světu rallye. Poté však značka své aktivity nasměrovala do Formule 1, a tak šampionát WRC opanovaly zejména francouzské automobilky Peugeot a Citroën. Nyní se ovšem Japonci rozhodli, že se vrátí na místo činu. Závodním želízkem se přitom má stát Yaris WRC, za jehož volant včera v Toskánsku prvně usedl jezdec Stephane Sarrazin. Toho má následně doplnit finský testér Sebastian Lindholm, před oběma však leží ještě pěkný kus práce.
Důvodem je fakt, že Yaris WRC do bojů hned tak nezasáhne. Toyota sice prozatím oficiálně nepotvrdila, ve které sezóně poprvé odstartuje, neoficiálně se ale hovoří nejdříve o roku 2016. Pravděpodobnější je ovšem scénář, že značku ve světovém šampionátu uvidíme až o rok později, kdy se budou měnit technické regule. To by jen potvrzovaly řeči, podle nichž aktuální testy jen mají napomoci se ziskem nějakých zkušeností vyplývajících z prvních ostrých kilometrů.
Ty jsou podle výpovědí techniků více než pozitivní, neboť Toyotu Yaris WRC prozatím nepotkaly žádné technické problémy. Z přiložených videí je přitom patrné, že Sarrazin svůj vůz rozhodně nijak nešetří a dává přeplňovanému 1,6litrovému čtyřválci pořádně napít. „Globální závodní motor“ pak vychází z agregátu, který se nacházel pod kapotou konceptu Yaris Hybrid-R. V jeho případě produkoval 300 koní, naladění pro svět rallye bude dáno aktuálními limity kategorie WRC.
Uvidíme tedy časem, jak se nám začne Yaris WRC formovat. Na závěr jen můžeme dodat, že testy v toskánské Riparbelle proběhly pod taktovkou privátního týmu Motorsport Italia. Jeho majitel Bruno De Pianto však zachovával stejného „bobříka mlčení“ jako samotná Toyota.
Oficiálně se prozatím z nové Toyoty Yaris WRC ukázal pouze „Globální závodní motor“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva