Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Yaris WRC natočena při testech, závodit ale nezačne dříve než v roce 2016 (videa)
22.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ostré kilometry speciálu pro rallye prý byly nadmíru úspěšné. Stephane Sarrazin přitom „globální závodní motor“ nikterak nešetří.
Bývaly doby, kdy Toyota dominovala světu rallye. Poté však značka své aktivity nasměrovala do Formule 1, a tak šampionát WRC opanovaly zejména francouzské automobilky Peugeot a Citroën. Nyní se ovšem Japonci rozhodli, že se vrátí na místo činu. Závodním želízkem se přitom má stát Yaris WRC, za jehož volant včera v Toskánsku prvně usedl jezdec Stephane Sarrazin. Toho má následně doplnit finský testér Sebastian Lindholm, před oběma však leží ještě pěkný kus práce.
Důvodem je fakt, že Yaris WRC do bojů hned tak nezasáhne. Toyota sice prozatím oficiálně nepotvrdila, ve které sezóně poprvé odstartuje, neoficiálně se ale hovoří nejdříve o roku 2016. Pravděpodobnější je ovšem scénář, že značku ve světovém šampionátu uvidíme až o rok později, kdy se budou měnit technické regule. To by jen potvrzovaly řeči, podle nichž aktuální testy jen mají napomoci se ziskem nějakých zkušeností vyplývajících z prvních ostrých kilometrů.
Ty jsou podle výpovědí techniků více než pozitivní, neboť Toyotu Yaris WRC prozatím nepotkaly žádné technické problémy. Z přiložených videí je přitom patrné, že Sarrazin svůj vůz rozhodně nijak nešetří a dává přeplňovanému 1,6litrovému čtyřválci pořádně napít. „Globální závodní motor“ pak vychází z agregátu, který se nacházel pod kapotou konceptu Yaris Hybrid-R. V jeho případě produkoval 300 koní, naladění pro svět rallye bude dáno aktuálními limity kategorie WRC.
Uvidíme tedy časem, jak se nám začne Yaris WRC formovat. Na závěr jen můžeme dodat, že testy v toskánské Riparbelle proběhly pod taktovkou privátního týmu Motorsport Italia. Jeho majitel Bruno De Pianto však zachovával stejného „bobříka mlčení“ jako samotná Toyota.
Oficiálně se prozatím z nové Toyoty Yaris WRC ukázal pouze „Globální závodní motor“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 2 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 4 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva