Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Yaris WRC natočena při testech, závodit ale nezačne dříve než v roce 2016 (videa)
22.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ostré kilometry speciálu pro rallye prý byly nadmíru úspěšné. Stephane Sarrazin přitom „globální závodní motor“ nikterak nešetří.
Bývaly doby, kdy Toyota dominovala světu rallye. Poté však značka své aktivity nasměrovala do Formule 1, a tak šampionát WRC opanovaly zejména francouzské automobilky Peugeot a Citroën. Nyní se ovšem Japonci rozhodli, že se vrátí na místo činu. Závodním želízkem se přitom má stát Yaris WRC, za jehož volant včera v Toskánsku prvně usedl jezdec Stephane Sarrazin. Toho má následně doplnit finský testér Sebastian Lindholm, před oběma však leží ještě pěkný kus práce.
Důvodem je fakt, že Yaris WRC do bojů hned tak nezasáhne. Toyota sice prozatím oficiálně nepotvrdila, ve které sezóně poprvé odstartuje, neoficiálně se ale hovoří nejdříve o roku 2016. Pravděpodobnější je ovšem scénář, že značku ve světovém šampionátu uvidíme až o rok později, kdy se budou měnit technické regule. To by jen potvrzovaly řeči, podle nichž aktuální testy jen mají napomoci se ziskem nějakých zkušeností vyplývajících z prvních ostrých kilometrů.
Ty jsou podle výpovědí techniků více než pozitivní, neboť Toyotu Yaris WRC prozatím nepotkaly žádné technické problémy. Z přiložených videí je přitom patrné, že Sarrazin svůj vůz rozhodně nijak nešetří a dává přeplňovanému 1,6litrovému čtyřválci pořádně napít. „Globální závodní motor“ pak vychází z agregátu, který se nacházel pod kapotou konceptu Yaris Hybrid-R. V jeho případě produkoval 300 koní, naladění pro svět rallye bude dáno aktuálními limity kategorie WRC.
Uvidíme tedy časem, jak se nám začne Yaris WRC formovat. Na závěr jen můžeme dodat, že testy v toskánské Riparbelle proběhly pod taktovkou privátního týmu Motorsport Italia. Jeho majitel Bruno De Pianto však zachovával stejného „bobříka mlčení“ jako samotná Toyota.



Oficiálně se prozatím z nové Toyoty Yaris WRC ukázal pouze „Globální závodní motor“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 5 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 6 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 8 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 9 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch