Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota prý chystá hatchback s pohonem zadních kol, vrátí se AE86 s pěticí dveří?
7.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonský koncern Toyota údajně pracuje na hatchbacku postaveném na základech kupé GT 86, na trhu by mohl být nejpozději v roce 2016.
V roce 2011 až 2012, kdy bylo víceméně jisté, že Toyota své nové sportovní kupé GT 86 představí, několik nezávislých zdrojů opakovaně uvedlo informaci o možném užití platformy s pohonem zadních kol také pro další modely. Zprávy pocházející od konfidentů v japonské automobilce byly poměrně konkrétní - tvrdily, že se Toyota rozhodne na základě komerčního úspěchu kupé a obecném přijetí vozu veřejností. Výsledkem měl být malý sedan s klasickou koncepcí, který by navázal na čtyřdveřový model Corolla KE70 z let 1979 až 1987.
Od uvedení sériové GT 86 na trh se další podobné signály neobjevily, jak se ale zdá, možná se opět stanou aktuální. Oživil je americký respektovaný magazín Motor Trend na své internetové stránce - kolegové nově tvrdí, že jejich informátor s úzkými vazbami na Toyotu jim prozradil pár detailů o podobně koncipovaném stroji.
Podle něj se nejedná o kompaktní sedan, ale podobně velký hatchback zařazený v hierarchii pod model GT 86. Pokud máte radost z návratu skutečné Corolly AE86 anebo jejího předchůdce TE71, není to zcela pravda. Také novinka nabídne plnohodnotný prostor pro čtyři cestující, její karoserie však má být poněkud praktičtější, pětidveřová.
Překvapivě nechybí ani informace o pohonné jednotce. Auto by mělo mít zadní kola poháněná atmosférickou patnáctistovkou o výkonu kolem 150 koní, v plánu je udělat z něj globální produkt a na trhu se údajně objeví ještě před rokem 2016. Základní cena dostupnější alternativy BMW 1 by ve Spojených státech neměla překročit částku 20 tisíc dolarů (v přepočtu 375 tisíc Kč), což je cirka o 20 procent pod Scionem FR-S, a tudíž by se v našich končinách mohla prodávat za zhruba 675 tisíc korun. Příznivcům zadokolek od Toyoty zůstává už jen doufat, že to není planý poplach.
Původně se proslýchalo, že platforma GT 86 dá vzniknou malému sedanu (což stále není vyloučeno), podle všeho by však Toyota měla pracovat na pětidveřovém nástupci AE86
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva