Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota předvedla v akci své nové spalovací motory. Úchvatně už zní, ohromit mají i svou efektivitou
12.7.2024 | Petr Prokopec
Japonská automobilka i v dnešní době hrdě chystá celou řadu nových pohonných jednotek, které budou spalovat benzin či dokonce naftu. A zjevně nebudou jen úsporné, generovat mají také víc zábavy za volantem.
Cesta, jakou v posledních zhruba dvou desítkách let ušla Toyota, je pozoruhodná. Ještě na počátku nového milénia platila automobilka za výrobce spolehlivých, ovšem jinak velmi nudných aut. Navíc takových, které povětšinou disponovaly nemastným a neslaným hybridním pohonem. Kde je ale Toyota dnes? Už jen když vidíte některé její modely, rozbuší se vám srdce nadšením. A mít můžete klidně i benzinové šestiválcové kupé s manuálním řazením nebo donedávna i osmiválcové dieselové SUV. Naopak vyhazovat peníze za nechtěné elektromobily otevřeně odmítá.
Její prioritou zůstávají hybridy, na rozdíl od většiny konkurence ale nezavrhne ani čistě benzinové a dieselové motory. Nejen proto, že většina globální populace nic jiného ani reálně nemůže používat. Tím hlavním důvodem je fakt, že tyto jednotky samy o sobě životní prostředí neničí. O problematické emise se starají pouze pohonné hmoty z fosilních zdrojů, které spalují. A ty mohou být nahrazeny syntetickými palivy, aniž by auta, která je používají, musela podstupovat zásadními změnami, popř. bylo nutné budovat jakoukoli novou infrastrukturu.
Nyní tu máme nové video, které potvrzuje, že Toyota nejen ony nové spalovací jednotky vyvíjí, ale ještě zároveň u toho chce dál platit za výrobce zábavných aut. Do jednoho z vývojových prototypů, nejspíše Lexusu IS, totiž mohl usednout zástupce továrního periodika Toyota Times. A jakkoli samotný vůz nám ukázat nemohl, projev jeho motoru zaznamenat mohl. Klíčové přitom je, že se o něj stará právě jeden z trojice nových agregátů.
Není jisté, jaká jednotka se pod kapotou prototypu nacházela. Toyota nicméně ve spolupráci s dalšími japonskými značkami (Mazda a Subaru) pracuje na jedna-pětce a dvoulitru. První motor bude k dispozici v atmosférické a přeplňované verzi, druhý však počítá pouze s přeplňováním. Na použití první zmíněné varianty u Lexusu IS nejspíše nedošlo, i když produkovat má vyšší výkon než jednotky, které nahrazuje.
Pokud by nicméně šlo o přeplňované provedení 1,5litrového čtyřválce, šlo by zřejmě o první downsizing, kterého není třeba se obávat. Toyota ostatně k jednotkám uvedla, že stěžejní je u nich ponížení výšky, jenž umožní jejím příštím autům, aby měly nižší příď. To prospěje aerodynamice a tedy i spotřebě. Na „udržitelnost” se tak skutečně dá jít i jinak než s pomocí elektrifikace. A je škoda, že jen málokdo takový směr volí.
Nové motory jsou nejen výkonnější, úspornější a kompaktnější, ale evidentně také sympaticky zní, jak můžete slyšet níže. Foto: Toyota, Subaru, Mazda
Zdroj: Toyota Times@YouTube
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR včera 18:36
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 včera 16:00
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha včera 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech 20.12.2024
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi 20.12.2024
Nejnovější články
- Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
včera - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
včera - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva