Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota předvedla v akci své nové spalovací motory. Úchvatně už zní, ohromit mají i svou efektivitou
12.7.2024 | Petr Prokopec
Japonská automobilka i v dnešní době hrdě chystá celou řadu nových pohonných jednotek, které budou spalovat benzin či dokonce naftu. A zjevně nebudou jen úsporné, generovat mají také víc zábavy za volantem.
Cesta, jakou v posledních zhruba dvou desítkách let ušla Toyota, je pozoruhodná. Ještě na počátku nového milénia platila automobilka za výrobce spolehlivých, ovšem jinak velmi nudných aut. Navíc takových, které povětšinou disponovaly nemastným a neslaným hybridním pohonem. Kde je ale Toyota dnes? Už jen když vidíte některé její modely, rozbuší se vám srdce nadšením. A mít můžete klidně i benzinové šestiválcové kupé s manuálním řazením nebo donedávna i osmiválcové dieselové SUV. Naopak vyhazovat peníze za nechtěné elektromobily otevřeně odmítá.
Její prioritou zůstávají hybridy, na rozdíl od většiny konkurence ale nezavrhne ani čistě benzinové a dieselové motory. Nejen proto, že většina globální populace nic jiného ani reálně nemůže používat. Tím hlavním důvodem je fakt, že tyto jednotky samy o sobě životní prostředí neničí. O problematické emise se starají pouze pohonné hmoty z fosilních zdrojů, které spalují. A ty mohou být nahrazeny syntetickými palivy, aniž by auta, která je používají, musela podstupovat zásadními změnami, popř. bylo nutné budovat jakoukoli novou infrastrukturu.
Nyní tu máme nové video, které potvrzuje, že Toyota nejen ony nové spalovací jednotky vyvíjí, ale ještě zároveň u toho chce dál platit za výrobce zábavných aut. Do jednoho z vývojových prototypů, nejspíše Lexusu IS, totiž mohl usednout zástupce továrního periodika Toyota Times. A jakkoli samotný vůz nám ukázat nemohl, projev jeho motoru zaznamenat mohl. Klíčové přitom je, že se o něj stará právě jeden z trojice nových agregátů.
Není jisté, jaká jednotka se pod kapotou prototypu nacházela. Toyota nicméně ve spolupráci s dalšími japonskými značkami (Mazda a Subaru) pracuje na jedna-pětce a dvoulitru. První motor bude k dispozici v atmosférické a přeplňované verzi, druhý však počítá pouze s přeplňováním. Na použití první zmíněné varianty u Lexusu IS nejspíše nedošlo, i když produkovat má vyšší výkon než jednotky, které nahrazuje.
Pokud by nicméně šlo o přeplňované provedení 1,5litrového čtyřválce, šlo by zřejmě o první downsizing, kterého není třeba se obávat. Toyota ostatně k jednotkám uvedla, že stěžejní je u nich ponížení výšky, jenž umožní jejím příštím autům, aby měly nižší příď. To prospěje aerodynamice a tedy i spotřebě. Na „udržitelnost” se tak skutečně dá jít i jinak než s pomocí elektrifikace. A je škoda, že jen málokdo takový směr volí.
![Toyota předvedla v akci své nové spalovací motory. Úchvatně už zní, ohromit mají i svou efektivitou - 1 - Toyota Mazda Subaru nove spalovaci motory 2024 ICE 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota předvedla v akci své nové spalovací motory. Úchvatně už zní, ohromit mají i svou efektivitou - 2 - Toyota Mazda Subaru nove spalovaci motory 2024 ICE 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota předvedla v akci své nové spalovací motory. Úchvatně už zní, ohromit mají i svou efektivitou - 3 - Toyota Mazda Subaru nove spalovaci motory 2024 ICE 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nové motory jsou nejen výkonnější, úspornější a kompaktnější, ale evidentně také sympaticky zní, jak můžete slyšet níže. Foto: Toyota, Subaru, Mazda
Zdroj: Toyota Times@YouTube
Bleskovky
800koňový motor nového Lamborghini se ukázal v akci. I se dvěma turby točí 10 000 ot. a zní dobře, obavy přesto přetrvávají
včeraPrý poslední spalovací Alfa Romeo předvedla svůj zvuk, jejích 629 koní přejde od piana k allegru v řádu sekund
6.8.2024Lando Norris si spravil chuť po zpackaných závodech novým autem, znovu ukazuje svůj parádní vkus
5.8.2024
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů Škody v ČR se propadly až k nule. Meziročně jsou o 67,5 procenta níž, každý z dealerů prodal 0,22 auta
před 5 hodinamiAmeričané ukázali, jaký vliv má kvalita paliva na životnost motoru, šetřit na něm se vážně nevyplácí
před 11 hodinamiNěmecký novinář vyzkoušel nové BMW 5 kombi v základu. Zjistil, že je nejen nejlevnější, ale i nejlepší
včeraYoutuber podrobil Cybertruck extrémnímu testu odolnosti po boku Fordu F-150, Tesla se rozpadla na nepojízdné kusy
včeraKonec jedné éry, Maserati vyrobilo poslední auto s motorem V8. Teď míří do velmi mlhavé budoucnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva