Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota předstihla Volkswagen, je znovu největší automobilkou světa
26.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Globální prodeje japonské i německé značky vůči loňsku klesly o 1,5 %. Ještě o trochu hůře je na tom třetí GM, které eviduje 1,9procentní propad.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že koncern VW Group a jeho plány již nic na světě neohrozí. Zvláště když po prvním pololetí letošního roku Volkswagen ohlásil, že se mu povedlo prodat 5,04 milionu nových aut, tedy zhruba o nějakých 200 tisíc exemplářů více než Toyotě. Rázem jsme tu měli nového světového lídra, který spěchal za celoroční korunovací. Jenže pak se objevil problém jménem Dieselgate.
Jak jsme ale řekli už v rámci reportu o prodejích nových aut i ve článku o nejžádanějších modelech Evropy, do registrací za první tři kvartály letošního roku se dieselový skandál prozatím těžko mohl jakkoli otisknout. Naplno totiž propukl až 18. září, tedy necelé dva týdny před koncem září a jeho dopady na samotnou poptávku zákazníků těžko budou zásadní. Přesto Volkswagenu z mnoha důvodů výhledově nepomohou (už třeba jen proto, že velké peníze bude muset investovat i do jiných věcí než vývoje a propagace) a ani jeho startovní pozice není bůhvíjaká - už nyní musí přepustit korunu krále zpátky Toyotě.
VW ale vážně zatím neškodí jeho aféry, potýká se už déle s poklesem poptávky na pro něj klíčovým odbytišti v Číně. Tam totiž značka po devíti měsících přepočítává 7,4procentní pokles.Ve výsledku tedy Němci oznámili, že za první tři čtvrtletí letošního roku prodali 7,43 milionu nových aut, což Toyota přebila 7,49 miliony registracemi. Pro obě značky jde o meziroční 1,5procentní pokles, nicméně Volkswagen nejspíše hezké časy nečekají, zatímco japonská značka hodlá na maximum těžit z příchodu čtvrté generace hybridního hatchbacku Prius, který se na domácím trhu ukáže ještě letos.
To jen dokládá Koji Endo, analytik společnosti Advanced Research Japan, podle kterého bude „VW možná v závěru roku čelit v Evropě a Spojených státech těžkostem spojeným se skandálem. A také nevidím, že by se čínský trh v brzké době zlepšil.“ Je tak dost možné, že Němci by se měli obávat i o stříbro, ačkoliv aktuálně třetí GM je o kus dále. Prozatím totiž Američané pro letošek prodali 7,2 milionu nových aut, tedy o 1,9 procenta méně než loni.



























Toyota se vrací na vrchol, kde chce zůstat i díky nové generaci hybridního hatchbacku Prius
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
