Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku
9.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept z letošní Ženevy se skutečně dočká výroby. K mání však bude pouze ve své domovině i díky nové síti veřejných dobíjecích stanic.
Asi nebude překvapením, když zmíníme, že jedním z největších problémů elektromobilů je vedle vysoké ceny nízký dojezd, proto zeleně (nebo rudě) smýšlející politici obvykle tlačí na zlepšení infrastruktury. V rámci EU sice jde spíše o krok z nutnosti než dobrovolnosti, v takové Zemi vycházejícího slunce je o něco přirozenější. Přeci jen, japonské ostrovy nejsou vzhledem k míře zalidnění až tak rozhlehlé a přesuny na kratší vzdálenosti v malých autech jsou tam daleko častější než u nás.
Elektrický pohon a minimální rozměry auta tak dávají větší smysl a právě to jsou vlastnosti, které taková Toyota i-Road umí nabídnout. Na délku totiž měří 2 350 mm a na šířku pouhých 850 mm. Při hmotnosti 300 kg (bez pasažérů a nákladu) navíc nejde o žádného mastodonta, při výkonu 4 kW ovšem japonská tříkolka není ani žádným rychlíkem. Maximální tempo činí 45 km/h, dojezd pak pouze 50 kilometrů. A právě z toho důvodu je rozsáhlá síť veřejných dobíjecích stanic nutností - a tím vším se vysvětluje i to, proč jde i-Road do prodeje pouze v Japonsku.
Při předpokládané ceně přesahující v přepočtu 230 tisíc korun je však otázkou, zda i miniaturní rozměry a možnost dobíjení na každém rohu budou pro kupující dostatečně zajímavými. Za danou sumu lze totiž v Japonsku pořídit celou řadu modelů kategorie kei-car. Ty přitom svými rozměry Toyotu i-Road příliš nepřesahují, s větší palivovou nádrží a motorem o objemu 0,66 litru však dozajista nabízejí větší dojezd. A není přitom třeba pro ně budovat čerpací stanice v každé ulici. Obvyklému dilematu se tak zákazníci nevyhnou ani v tomto případě...
Toyota i-Road se nakonec dočká výroby. Do prodeje ovšem prozatím půjde pouze v Japonsku
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch