Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely
25.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé má dorazit i s vyšším výkonem a agresivnějším bodykitem. Zatím však není jisté, zda je o speciální verzi, facelift či něco zcela jiného.
O Toyotě GT 86 jsme naposledy hovořili včera v souvislosti s námluvami japonské automobilky a německého BMW. Díky nim bychom se totiž mohli dočkat druhé generace, jež by vyznávala trochu jiné hodnoty a k jejímuž vývoji by již nebylo přizváno Subaru. Na případný rozkol ovšem mají značky ze Země vycházejícího slunce ještě dostatek času, neboť prozatím je na pořadu dne výrazný facelift stávajícího provedení, jehož příchod je očekáván v příštím roce.
Dnes však nebude řeč ani o této modernizaci, alespoň ne přímo. Místo toho se podíváme na verzi, jež se momentálně prohání po Severní smyčce Nürburgringu. Tu totiž oproti standardnímu provedení či modelu osazenému paketem Aero zdobí uhlíková vlákna. Ta se dostala na kapotu motoru, střechu i víko zavazadelníku, vyroben je z nich ovšem i nástavec čelního nárazníku a mohutné napevno uchycené zadní křídlo. Je přitom otázkou, zda dané prvky mají něco společného s týmem Gazoo Racing, či zda půjde o speciální tovární verzi, která půjde do běžného prodeje. Zvážit ovšem můžeme i tu možnost, že výše uvedený facelift bude patřit mezi ty opravdu výrazné a že díky karbonovým panelům budeme mít co do činění s nižší hmotností. Ta by totiž alespoň částečně kompenzovala prozatím neúspěšné volání části publika po vyšším výkonu.
Ventilační otvory v modifikované kapotě ale zároveň naznačují, že ke změnám by mohlo dojít také v motorovém prostoru. Naši zahraniční kolegové přitom hovoří o 220 koních, ty by však nadále měl produkovat ryze atmosférický dvoulitr. Jakékoliv přeplňování tedy zůstává ignorováno, na příchod elektromotoru si pak s největší pravděpodobností musíme počkat do příchodu druhé generace.
Tím ovšem změny nekončí, jen se musíme přesunout zvenčí do kabiny. Tu zdobí sportovní sedadla a vícebodové pásy, po ochranné závodní kleci ovšem není ani památky. To jen dokazuje, že nejde o žádný okruhový speciál, ale čistě silniční verzi. Na její oficiální odhalení si ovšem zjevně budeme muset nějaký ten pátek počkat.
S karbonovým bodykitem vypadá Toyota GT 86 opravdu působivě. Zatím však není jisté, zda jde o speciální tovární verzi, chystaný facelift nebo tuningový model
Zdroj: Bridge To Gantry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva