Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely
25.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé má dorazit i s vyšším výkonem a agresivnějším bodykitem. Zatím však není jisté, zda je o speciální verzi, facelift či něco zcela jiného.
O Toyotě GT 86 jsme naposledy hovořili včera v souvislosti s námluvami japonské automobilky a německého BMW. Díky nim bychom se totiž mohli dočkat druhé generace, jež by vyznávala trochu jiné hodnoty a k jejímuž vývoji by již nebylo přizváno Subaru. Na případný rozkol ovšem mají značky ze Země vycházejícího slunce ještě dostatek času, neboť prozatím je na pořadu dne výrazný facelift stávajícího provedení, jehož příchod je očekáván v příštím roce.
Dnes však nebude řeč ani o této modernizaci, alespoň ne přímo. Místo toho se podíváme na verzi, jež se momentálně prohání po Severní smyčce Nürburgringu. Tu totiž oproti standardnímu provedení či modelu osazenému paketem Aero zdobí uhlíková vlákna. Ta se dostala na kapotu motoru, střechu i víko zavazadelníku, vyroben je z nich ovšem i nástavec čelního nárazníku a mohutné napevno uchycené zadní křídlo. Je přitom otázkou, zda dané prvky mají něco společného s týmem Gazoo Racing, či zda půjde o speciální tovární verzi, která půjde do běžného prodeje. Zvážit ovšem můžeme i tu možnost, že výše uvedený facelift bude patřit mezi ty opravdu výrazné a že díky karbonovým panelům budeme mít co do činění s nižší hmotností. Ta by totiž alespoň částečně kompenzovala prozatím neúspěšné volání části publika po vyšším výkonu.
Ventilační otvory v modifikované kapotě ale zároveň naznačují, že ke změnám by mohlo dojít také v motorovém prostoru. Naši zahraniční kolegové přitom hovoří o 220 koních, ty by však nadále měl produkovat ryze atmosférický dvoulitr. Jakékoliv přeplňování tedy zůstává ignorováno, na příchod elektromotoru si pak s největší pravděpodobností musíme počkat do příchodu druhé generace.
Tím ovšem změny nekončí, jen se musíme přesunout zvenčí do kabiny. Tu zdobí sportovní sedadla a vícebodové pásy, po ochranné závodní kleci ovšem není ani památky. To jen dokazuje, že nejde o žádný okruhový speciál, ale čistě silniční verzi. Na její oficiální odhalení si ovšem zjevně budeme muset nějaký ten pátek počkat.






S karbonovým bodykitem vypadá Toyota GT 86 opravdu působivě. Zatím však není jisté, zda jde o speciální tovární verzi, chystaný facelift nebo tuningový model
Zdroj: Bridge To Gantry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva