Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely

Japonské kupé má dorazit i s vyšším výkonem a agresivnějším bodykitem. Zatím však není jisté, zda je o speciální verzi, facelift či něco zcela jiného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely

25.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské kupé má dorazit i s vyšším výkonem a agresivnějším bodykitem. Zatím však není jisté, zda je o speciální verzi, facelift či něco zcela jiného.

O Toyotě GT 86 jsme naposledy hovořili včera v souvislosti s námluvami japonské automobilky a německého BMW. Díky nim bychom se totiž mohli dočkat druhé generace, jež by vyznávala trochu jiné hodnoty a k jejímuž vývoji by již nebylo přizváno Subaru. Na případný rozkol ovšem mají značky ze Země vycházejícího slunce ještě dostatek času, neboť prozatím je na pořadu dne výrazný facelift stávajícího provedení, jehož příchod je očekáván v příštím roce.

Dnes však nebude řeč ani o této modernizaci, alespoň ne přímo. Místo toho se podíváme na verzi, jež se momentálně prohání po Severní smyčce Nürburgringu. Tu totiž oproti standardnímu provedení či modelu osazenému paketem Aero zdobí uhlíková vlákna. Ta se dostala na kapotu motoru, střechu i víko zavazadelníku, vyroben je z nich ovšem i nástavec čelního nárazníku a mohutné napevno uchycené zadní křídlo. Je přitom otázkou, zda dané prvky mají něco společného s týmem Gazoo Racing, či zda půjde o speciální tovární verzi, která půjde do běžného prodeje. Zvážit ovšem můžeme i tu možnost, že výše uvedený facelift bude patřit mezi ty opravdu výrazné a že díky karbonovým panelům budeme mít co do činění s nižší hmotností. Ta by totiž alespoň částečně kompenzovala prozatím neúspěšné volání části publika po vyšším výkonu.

Ventilační otvory v modifikované kapotě ale zároveň naznačují, že ke změnám by mohlo dojít také v motorovém prostoru. Naši zahraniční kolegové přitom hovoří o 220 koních, ty by však nadále měl produkovat ryze atmosférický dvoulitr. Jakékoliv přeplňování tedy zůstává ignorováno, na příchod elektromotoru si pak s největší pravděpodobností musíme počkat do příchodu druhé generace.

Tím ovšem změny nekončí, jen se musíme přesunout zvenčí do kabiny. Tu zdobí sportovní sedadla a vícebodové pásy, po ochranné závodní kleci ovšem není ani památky. To jen dokazuje, že nejde o žádný okruhový speciál, ale čistě silniční verzi. Na její oficiální odhalení si ovšem zjevně budeme muset nějaký ten pátek počkat.


Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely - 1 - Toyota GT 86 odlehcena spy foto 01Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely - 2 - Toyota GT 86 odlehcena spy foto 02Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely - 3 - Toyota GT 86 odlehcena spy foto 03Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely - 4 - Toyota GT 86 odlehcena spy foto 04Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely - 5 - Toyota GT 86 odlehcena spy foto 05Toyota GT 86 možná shodí kila, na Ringu se ukázala verze s karbonovými panely - 6 - Toyota GT 86 odlehcena spy foto 06
S karbonovým bodykitem vypadá Toyota GT 86 opravdu působivě. Zatím však není jisté, zda jde o speciální tovární verzi, chystaný facelift nebo tuningový model

Zdroj: Bridge To Gantry

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.