Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota GT 86 Cabrio prý již v Ženevě, ostrá verze bude hybridní
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka chystá další verze modelu GT 86. Ta potvrzená má nabídnout výkon 250 koní, namísto turba vsadí na elektromotor a superkondenzátor.
O otevřené verzi japonského sporťáku se spekuluje prakticky od okamžiku, kdy se o Toyotě GT 86 začalo mluvit jako o hotové věci. Dosud nic nebylo oficiální a není tomu tak ani teď, zdroje Autocaru v automobile ale prý mluví o tom, že hotový vůz by se mohl představit již na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle všeho by přitom měl dostat skládací plátěnou střechu namísto pevných panelů, které by výrazně navýšily hmotnost. Ta se totiž oproti kupé má měnit jen nepatrně.
Díky tomu nelze čekat žádné změny v motorovém prostoru, kde aktuálně pracuje dvoulitrový plochý čtyřválec o výkonu 200 koní. S ohledem na snížení torzní tuhosti by ovšem kabriolet měl dostat měkčí naladění podvozku. Otázkou je také existence zadních sedadel, které již nyní lze považovat za nouzové. Střechu je totiž potřeba někam složit. Je tedy možné, že se místo kabrioletu nakonec dočkáme roadsteru.
Než se ovšem dozvíme veškeré podrobnosti, můžeme se konkrétněji zmínit o ostřejší verze, kterou již potvrdil Tetsuya Tada, šéfinženýr celého projektu GT 86. Model s předpokládaným výkonem okolo 250 koní je dle něj již ve vývoji a dorazit do prodeje má v roce 2015. Žádné turbo či kompresor ale pod kapotou neočekávejte, dle svých tradic totiž Toyota vsadí na hybridní systém.
Nepůjde ovšem o klasické spojení benzinové pohonné jednotky, elektromotoru akumulátoru, Japonci chtějí vsadit na superkondenzátory jako Mazda u i-ELoop. Tedy na princip, jehož funkčnost si Toyota ověřila vítězstvím ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů. Tada přitom dodává, že za pomoci specialistů na elektroniku se značce povedlo snížit náklady na výrobu. Díky tomu by ostrá verze GT 86 nemusela stát „ranec”, to se ale teprve uvidí.
Počítačové retuše naznačují, jak by otevřená verze Toyoty GT 86 mohla vypadat. Mnoho překvapení čekat nelze
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva