Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota FT-86: víme více o motoru, převodovce a diferenciálu
2.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota se zjevně rozhodla, že nás v souvislosti se svým novým sportovním kupé bude ještě dlouhé měsíce udržovat ve střehu. Do mozaiky detailů o konceptu FT-86 nejnověji přidala několik dalších střípků.
Naposledy minulý týden jsme si „stěžovali” na to, že Toyota spolu se Subaru chystané sportovní kupé s prozatímním označením FT-86 odhalují rychlostí kráčejícího bagru. Především Toyota svůj koncept FT-86 nejprve roky tahala po autosalonech, aby nám letos představila jeho novější provedení FT-86 II a posléze i americkou verzi Scion FR-S. Minulý týden nám pak Japonci dali okusit, jak jejich novinka zní. A tentokrát? Tentokrát nám řekli více o její technice.
Nečekejte zrovna záplavu podrobností, přesto nás může těšit, že o potenciálně zajímavém sporťáčku víme zase o něco více. Jisté tedy je, že vůz se dostane do výroby již začátkem příštího roku a to se čtyřválcovým dvoulitrovým boxerem z dílen Subaru. Tento fakt jsme tak nějak tušili, zajímavým doplněním ale je, že Toyota tomuto agregátu „nadělí” svou technologii D4-S. Jde o systém dvojitého vstřikování paliva, které pro vytvoření homogennější směsi a tedy i dosažení větší efektivity fungování motoru používá současně přímého a nepřímého vstřikování. Ačkoli automobilka zatím neřekla, jakými výkonovými parametry by takto upravený motor měl disponovat, dozvěděli jsme se, že implementace D4-S povede k „zvýšení výkonu a točivého momentu bez negativního vlivu na spotřebu paliva.” Dá se tedy očekávat, že maximum výkonu inovovaného boxeru Subaru okolo 150 koní citelně vzroste.
Toyota dále potvrdila, že vůz bude standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a vyjádřila se směrem k ní na dnešní dobu až neobyčejně lichotivě - prý nabídne „rychlé a precizni řazení v krátkých drahách”. Automatická převodovka se šesti stupni bude k dispozici jako příplatková alternativa pro pohodlnější řidiče, který bude moci převodové stupně volit i pomocí páček pod volantem.
Do třetice Toyota uvedla, že standardem u produkčního provedení FT-86 bude i přenos výkonu na kola zadní nápravy přes samosvorný diferenciál. Toto řešení má podle automobilky zajistit vozu vysokou stabilitu i manévrovatelnost a výjimečně tomu nehodláme odporovat. Jestli ve vás ale celé řešení vozu s nízkým těžištěm a vhodným rozložením hmotnosti mezi nápravy vyvolá „niterní radost z jízdy”, jak praví Toyota, to teprve uvidíme.
Zatím bohužel netušíme, jak se vůz vlastně bude jmenovat, ale krom již zmíněného data začátku výrobu sériového provedení víme i to, že jako Toyota bude prodáváno v Evropě a Japonsku kdežto do Ameriky vtrhne jako Scion. Alternativa od Subaru pak bude technicky identická, vzhledem se ale bude významně lišit.





Koncept Toyoty FT-86 II na oficiálních fotografiích
Scion FR-S představený nedávno v New Yorku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 47 minutamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 06:28 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie