Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota FT-86: unikly první fotografie sériové verze
27.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Takhle si Toyota představení svého největšího sportovního trumfu za posledních pár let určitě nepředstavovala - oficiální podoba modelu FT-86 je na světě díky záběrům okopírovaným z brožury.
Tak dlouho Toyota utajovala sériovou podobu nástupce legendární Corolly AE86 a podsouvala nám na autosalonech akorát další a další koncepty, až se ucho utrhlo a automobilce utekly fotografie z naskenovaného katalogu dceřiné „tuningové“ společnosti Modellista. Stalo se tak více než měsíc před oficiální premiérou na tokijském autosalonu, který startuje 3. prosince.
Toyota svým fanouškům slíbila, že do designu původních návrhů nebude příliš zasahovat a slouží jí ke cti, že své slovo dodržela. Výrazněji se změnila akorát zadní světla, i když ani tvar těch předních nezůstal úplně stejný. Finální FT-86 ale bude mít ještě čistější tvary, tento konkrétní stroj je viditelně ověšený nástavci prahů a obou nárazníků zmiňované firmy Modellista. Ty by ale měly být k mání pouze pro domácí trh.
Technické specifikace k novince zatím nemáme k dispozici, ale už delší dobu se ví, že FT-86 dostane atmosférický plochý čtyřválec o objemu 2,0 litru od Subaru. Ten by měl mít výkon kolem 200 koní a díky své konstrukce bude mít radikální dopad na velmi nízkou polohu těžiště - mluví se o výšce 450 mm.
Ze záběrů interiéru lze vyčíst, že vůz dostane (buď sériově, nebo za příplatek) startovací tlačítko umístěné pod ovládáním klimatizace a sportovní sedadla na pohled vybavená velmi slušným bočním vedením. Červené pole otáčkoměru začíná na hodnotě 7500 ot./min., které budete moci dobývat standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovku anebo pomocí automatu se sekvenčním řazením - na jednom ze záběrů vidět volicí páku, která vypadá jako u manuálu, ale vpravo od ní se nachází klasická kulisa PRND.
Již brzy se dozvíme více. Buď za měsíc v Tokiu, anebo Toyota pochopí, že nemá smysl hrát si na schovávanou a zveřejní připravené materiály.




Základní tvary se nezmění, nová jsou přední ale především zadní světla. Líbí?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 9 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 10 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva