Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota FT-86 a Subaru BRZ: už zase jen koncept a průhledná studie (živé foto, doplněno)
14.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota těsně před autosalonem ve Frankfurtu vypustila dvousmyslné video. Podle něj se mohlo zdát, že na jejím stánku konečně spatříme sériovou podobu modelu FT-86. Podle všeho jsme si to ale vysvětlili úplně špatně.
Doplněno 16:30: Toyota byla při sjednávání podmínek se Subaru evidentně neúprosná. Na autosalonu se nám podařilo zjistit, že model BRZ nedostane přeplňovaný motor a stejně jako FT-86 se bude spoléhat pouze na atmosférický dvoulitrový boxer s kódovým označením FA. To samé platí pro pohon 4x4 - oba vozy budou výlučně zadokolky. Od Subaru rovněž víme, že sériová výroba BRZ odstartuje již začátkem příštího roku a mezinárodní prezentace proběhne na letošním prosincovém autosalonu v Tokiu.
Na osvětlené podium opět napochodovala verze s názvem FT-86 II Concept, akorát s jiným lakem. Na obranu Toyoty se ovšem sluší říci, že její nekonečná „hra na slepou bábu“ je vcelku pochopitelná. Tak významnou novinku branou v Japonsku jako nástupkyni absolutně kultovního modelu AE-86 snad ani nemůže odhalit jinde, než na domácím tokijském autosalonu. A tak odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili.
Pro Subaru a jejich verzi nazvanou BRZ to jistě znamená, že se musí podřídit rozhodnutí silnějšího partnera, i když jejich neustálé prezentování průhledné „karoserie“ už též začíná být malinko únavné. Abychom vás nenudili i my, můžeme si alespoň bleskově zrekapitulovat, co víme a nevíme z oficiálních zdrojů a veřejné šeptandy.
Co Toyota potvrdila už dříve, jsou rozměry FT-86. Délka, šířka a výška činí 4 235, 1 795 a 1 270 mm. Karoserie byla navržena podle stylistického směru nazvaného „Functional Beauty“ (funkční krása) a její aerodynamiku nechali prověřit zkušenostmi a technologiemi používanými při vývoji F1.
Plochý atmosférický čtyřválec o objemu 2,0 litru dodalo Subaru, přímé vstřikování D-4S Toyota a společně tvrdí, že jde o produkt jejich úzké vzájemné kooperace. Jednotka se bude kombinovat se šestistupňovou manuální i automatickou převodovkou s možností řadit pádly pod volantem. Výkon bude přenášen na zadní kola přes samosvorný diferenciál.
Oba stroje by měly být v prodeji v létě 2012 (tentokrát snad už definitivně) a cena základní Toyoty FT-86 by měla startovat na částce 25 tisíc dolarů, což dělá cirka 450 tisíc. V Evropě by to mělo být někde těsně na 600 tisíci.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.















Snad už raději ani nemá význam tipovat, jak dlouho ještě potrvá, než se FT-86 dostane do sériové výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 32 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 32 minutamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva