Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota FCV 2015: produkční verze odhalena, do prodeje půjde až za rok
25.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan s palivovými články bude v Japonsku k mání od jara, Spojené státy a Evropa přijdou na řadu v létě. Cena má začínat na nemalém 1,4 mil. Kč.
Japonská automobilka se zabývá vývojem palivových článků již dvacet let. V roce 2002 dokonce pustila na veřejné silnice pár exemplářů modelu FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle), toto SUV si však zákazníci v Japonsku a Spojených státech mohli pouze vypůjčit, a to navíc na krátkou dobu. O pět let později následovala evoluční verze, ta však již byla k mání pouze ve své domovině. Opět však nešlo o klasický prodej, nýbrž o pronájem. Příští rok tak bude pro Toyotu do jisté míry revoluční.
Do prodeje se totiž chystá model FCV, jehož koncepční verzi jsme si mohli představit loni v listopadu. Nyní zde máme fotky produkčního provedení, přičemž již na první pohled je zřejmé, že změn se dočkaly jen detaily. Odlišné jsou tak čelní vstupy vzduchu, boční lišty vedoucí nad předními koly a navazující na světlomety nebo pár prvků na zádi. Za nejzásadnější odklon tak můžeme považovat nahrazení proskleného koncového sloupku klasickým plechovým.
Do interiéru nás automobilka nepustila a kabinu neodhalila ani loňská studie. O architektuře palubní desky a výbavě tak můžeme jen spekulovat, což ostatně platí také o motorovém prostoru. S prvními fotkami totiž Toyota nepustila do oběhu jediný technický údaj. Tedy kromě ceny, která by na japonském trhu měla startovat na sumě 7 milionů yenů (cca 1 386 000 Kč).
Zatímco ve své domovině bude sedan k mání od jara, do evropských a amerických showroomů dorazí až v létě příštího roku. K dispozici ovšem bude pouze v těch oblastech, které již mají dostatečně vybudovanou infrastrukturu stanic s vodíkem. Koncept přitom v tomto směru dostal dvě nádrže, které bylo možné doplnit během pouhých tří minut, dojezd by pak měl činit zhruba 500 km. To jsou dobré parametry, úskalí palivových článků ale spočívá v něčem jiném...
Produkční verze Toyoty FCV se od loňského konceptu liší jen v detailech. Do prodeje půjde příští rok, cena ovšem rozhodně není lidová
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva