Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let
12.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kauza Dieselgate otřásla automobilovým průmyslem více než samotným Volkswagenem. Toyota tak pustí k vodě dieselový Yaris, posléze i Verso.
Dieselový skandál Volkswagenu neotřásl pouze samotnou německou automobilkou, ale rovnou celým průmyslovým odvětvím. V jeho důsledku se dočkáme řady změn, které se dotknou celého segmentu. Otec moderních „naftožroutů“ Rinaldo Rinolfi sice řekl, že kauza VW Group bude hrobem pro hybridní jednotky a nikoliv pro diesely, ovšem opak se zatím zdá být pravdou.
Nedávno se v tomto směru vyjádřilo Volvo, podle kterého by se „producenti sazí“ měli zakrátko stát minulostí. Podobně se vyjádřil i šéf samotného VW a nově na stejné téma promluvil šéf evropského zastoupení Toyoty Karl Schlicht. Podle něj budou dieselové motory „možná mít životní cyklus dlouhý ještě deset až patnáct let“. Kdokoliv, kdo by tedy do podobných motorů chtěl investovat, nyní bude muset nad takovým krokem dlouho přemýšlet.
Japonská automobilka přitom nezůstává jen u slov, ale zároveň přistupuje také k činům. Aktuálně vyřazuje z prodeje dieselový Yaris, který je k mání již jen na několika evropských trzích. Tato situace sice nemá přímou souvislost s dieselovým skandálem, nýbrž s malými prodeji. Tato varianta „představovala méně než 10 procent“ z celkového mixu a stávající nálada veřejnosti jí na popularitě nepřidává.
Z toho důvodu nakonec dieselový Yaris zmizí z nabídky zcela a podobný krok čeká také Verso. Na obzoru navíc jsou kvůli zmiňovanému skandálu VW Group přísnější emisní regule a další vývoj „naftožroutů“ bude o to složitější. Dá se tedy předpokládat, že od dieselů bude postupně ustupovat stále větší množství značek. Jejich definitivní konec je ale z dnešního pohledu ještě dosti vzdálený a pochopitelně nikdy nemůže být jisté, že k němu dojde. Jeden chytrý vynález může očekávaný chod dějin snadno změnit...









Dieselová Toyota Yaris je pomalu definitivní minulostí, další modely značky osazené naftovými motory mají následovat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Bulega před Toprakem 10:00
- Superpole vyhrál Bulega 08:00
- Fakta a čísla týkající se Phillip Islandu včera 16:00
- Superpole pro Bendsneydera, 16. Vostatek včera 08:35
- Úvod na Phillip Islandu: Dominance Ducati na špici s Bulegou včera 08:34
Nejnovější články
Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 2 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 3 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 5 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 6 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva