Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota chce diesely BMW, na oplátku dodá hybridní technologie
28.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Rýsuje se další spolupráce automobilových gigantů. Toyota potřebuje pro Evropu více naftových motorů a obrátila se na BMW. To zase na oplátku využije poznatky Japonců při vývoji hybridů.
Historie má někdy smysl pro ironii. Když na konci 90. let BMW vyvíjelo nové Mini, nemělo k němu dispozici žádný dieselový motor. Muselo se proto porozhlédnout u Toyoty, která právě dokončovala naftovou čtrnáctistovku D-4D (s interním kódem 1ND-TV) připravovanou pro Yaris. Dohoda byla uzavřena, nicméně po příchodu další generace Mini v roce 2007 z nové spolupráce sešlo, protože BMW zaměřilo svou pozornost na větší a silnější vznětovou šestnáctistovku vzniklé ze spolupráce francouzské PSA a Fordu.
Dnes se Mnichov zcela spoléhá na své vlastní naftové jednotky také v případě Mini, kde byly motory 1,6 HDi vystřídány dvoulitrem BMW. A právě o tento čtyřválec projevila podle japonského ekonomického týdeníku Nikkei zájem Toyota. Podle dostupných informací to neznamená, že by Japonci zcela přestali vyvíjet své vlastní diesely, ale spíše potřebují navýšit kapacity, aby byli schopni vyplnit poptávku evropských zákazníků. Tento krok byl samozřejmě učiněn rovněž proto, aby Toyota ušetřila a tím zároveň zvýšila svůj profit.
Toto sdělení potvrdily rovněž internetové stránky Detroit News s odvoláním se na další zdroj přímo v Japonsku - jednu z největších mediální korporací na tamním trhu Nihon Keizai Shimbun, specializující se na business a průmysl. Nepůjde ovšem o čistě obyčejnou transakci „motory za finanční prostředky“, ale BMW a Toyota se dohodly rovněž na spolupráci na rozvoji a sdílení hybridních technologií.
Jaké přesně výhody budou z tohoto obchodu plynout pro BMW (kromě dodatečných příjmů za dodávky motorů), není ještě úplně zřejmé, ale Toyota nutně potřebuje snížit ztráty po fiasku se svolávacími akciemi a vyplácením odškodného ve Spojených státech a následném propadu výroby po zemětřesení. Toyotě se navíc vyplatí nakupovat hotové součástky a technologie v zahraničí kvůli posilujícímu jenu, což má naopak negativní vliv na export.
A proč konkrétně BMW? Můžeme pochopitelně mluvit o technologické úrovni jejich pohonných jednotek, ale stejně tak jsou zde i jiné aspekty. Takový Daimler nepřichází v úvahu kvůli uzavření podobné smlouvy s aliancí Renault-Nissan, zatímco koncerny Volkswagen a Toyota se vzájemně odcizily po spolupráci probíhající zhruba před dvaceti let. Navíc kooperace kolem Mini asi probíhala bez závad, takže historie s dieselem je zopakuje. Jen jaksi obráceně.



Toyota potřebuje snížit ztráty z posledních pár let a nákup dieselů od BMW a též spolufinancování vývoje příštích hybridů tomu maji pomoci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 58 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 58 minutamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan