Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota C-HR: produkční verze kompaktního SUV už testuje, v Německu (videa)
13.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční verze oproti konceptu naroste do výšky, splývavou záď si ale ponechá. Zároveň zřejmě přepřáhne z hybridního ústrojí na benzinové turbo.
Asi nemusíme znovu zmiňovat, že svět aktuálně fandí crossoverům a SUV. Zatímco pro mnohé značky jde o zcela neznámou část trhu, jiné ji znají jako své boty. Kupříkladu taková Toyota se v něm pohybuje již po několik desetiletí, během nichž představila plejádu takových modelů. Mnohé z nich jako třeba RAV4 se následně dočkaly řady nových generací, které vždy tu předchozí přesahovaly zejména na délku a šířku.
Zatímco tedy první generace v rámci délky třídveřové varianty měřila 3,74 metru, aktuálně nabízené pětidvířko již přesahuje 4,5 metru. Tím bylo vytvořeno jakési vzduchoprázdno, které by japonská automobilka ráda zaplnila novým modelem C-HR či jinak pojmenovaným vozem, který z takto nazvaného konceptu vzejde. Poprvé se představil v roce 2014 v Paříži, přičemž délkou 4 350 milimetrů se blížil spíše čtvrté generaci RAV4.
Samozřejmě, nikde není psáno, že Japonci daný rozměr na milimetr dodrží, při pohledu na první testovací prototypy o tom ale příliš nepochybujeme. Měnit se tak bude zejména výška, která u konceptu narostla pouze na 1 500 mm, pročež neslibovala zrovna hodně prostoru nad hlavou. S nápravou tohoto problému ale u produkční verze můžeme zřejmě počítat.
Je přitom otázkou, nakolik se změní finální tvary, přičemž prototypy nám aktuálně s ohledem na výrazné maskování mnoho odpovědí nedávají. Nicméně při pohledu na jakýsi „stan“ vztyčený na zádi je patrné, že i produkční verze dostane výrazně splývavou záď, jejíž skutečný vzhled se Toyota právě oním důmyslným maskovacím zařízením snaží zakrýt.
Více se snad dozvíme během příštích měsíců, pročež aktuálně jen dodáme, že zatímco koncept byl poháněn hybridním ústrojím, produkční verze nejspíše dostane jen ryze konvenční. Ve hře je přitom víceméně pouze jeden agregát, a sice 1,2litrová přeplňovaná jednotka, která již pohání Toyotu Auris.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 3 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 5 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 6 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch