Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota C-HR odhalena v závodním rouchu, míří na 24 hodin Nürburgringu
16.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský crossover je vůbec prvním takovým vozem, který se vytrvalostního klání zúčastní. Prozatím známe jen jeho vizáž, techniku odhalí v Ženevě.
Stáj Gazoo Racing, závodní tým Toyoty, se nedávno pochlubila limitovanou edicí kupé GT 86. Ta má své kořeny na Severní smyčce, což je místo, kam se Japonci velmi rádi vracejí. Zejména během závodu 24 hodin Nürburgringu. Nejinak je tomu i letos, kdy Gazoo Racing dorazí na místu činu již po desáté v řadě. Zmiňovaného kupé či jeho další inkarnace se ovšem tentokrát nedočkáme. Místo toho se na startovní rošt postaví závodní verze Lexusu RC a RC F. Druhý zmiňovaný vůz přitom pojede i v barvách týmu TOM‘S, který je taktéž oficiálně podporován Toyotou.
Nás ovšem nejvíce zajímá třetí soutěžák, kterým je závodní verze chystaného crossoveru C-HR. Ten se v civilním rouchu ukáže v březnu v Ženevě, přičemž podle zákulisní šeptandy bude stát na nové modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Standardem by přitom u tohoto vozu měly být benzinové motory a pohon předních kol, nicméně japonská automobilka by měla nabídnout rovněž systém 4x4 a hybridní provedení, jenž převezme techniku Priusu. Tedy dalšího vozu postaveného na zmiňované platformě.
Co najdeme pod kapotou závodní verze, to je prozatím ve hvězdách. Nicméně vzhled je z prvního snímku více než jasný, pročež tu máme agresivní čelní nárazník, kapotu s ventilačními otvory, klenuté blatníky, mohutné boční prahy a nepřehlédnutelné zadní křídlo. Vyjma toho je zjevné, že stáj Gazoo Racing si pohrála rovněž s podvozkem, který bude stoprocentně blíže k zemi než u sériové verze. A specifická jsou také litá kola a závodní pneumatiky.
Více bychom se měli dozvědět v Ženevě, samotný závod se pak odehraje o víkendu od 26. do 29. května. Toyota C-HR je přitom vůbec prvním crossoverem, který se čtyřiadvacetihodinového vytrvalostního klání zúčastní, pročež jsme na její výsledky opravdu zvědavi.
Tým Gazoo Racing se na startu 24 hodin Nürburgringu objeví nejen s Lexusy RC a RC F, ale také s novým crossoverem C-HR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva