Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Auris TRD Supercharged: ohřátý hatch s výkonem 181 koní
13.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota představila na autosalonu v Johannesburgu kromě sportovního paketu pro nový Lexus GS také jakýsi soft hot hatch v podobě přeplňovaného Aurisu.
Toyota v Evropě striktně selektuje nabídku motorů pro Auris podle zájmu zákazníků. Třeba v Německu je portfolio kompletní a to znamená tři zážehové čtyřválce s výkonem od 99 do 147 koní, tři diesely od 90 do 177 koní a hybridní varianta s pohonnou jednotkou Priusu.
Jenže u nás anebo kupříkladu na Slovensku dva nejvýkonnější agregáty chybí a v Británii dokonce tři. Na domácím japonském trhu zase pořídíte Auris s patnáctistovkou, kterou byste na starém kontinentu hledali marně, podobně jako možnost připlatit si za pohon všech kol.
S ohledem na tuto rozmanitost asi nepřekvapuje, že někde jinde může existovat Auris se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a přeplňováním pomocí mechanicky poháněného kompresoru. O běžný sériový vůz se ale nejedná. Tuto Toyotu postavila sportovní divize TRD a její odhalení proběhlo na autosalonu v Johannesburgu, odkud jsme vám přinesli informace o prezentaci nového Lexusu GS 350 s paketem F Sport.
Podle parametrů doprovázejících tento vůz můžeme vyloučit, že by to měl být nástupce předchozí Corolly TS nebo snad kompresorem přeplňované Corolly TTE, Auris TRD Supercharged má totiž pouze 181 koní a 203 newtonmetrů a to ani s přimhouřením obou očí asi na v Evropě prodávané ostré hatchbacky asi nestačí. Spíše než „hot” je tak tento hatch spíše jen trochu ohřátý, ale to jistě neznamená, že je špatný.
Co dále o něm víme? V jihoafrické republice prezentovaný Auris dostal kromě upraveného motoru taktéž spoiler pod předním nárazníkem, nástavce prahů a možná ještě některé další nové prvky, ale se skutečnými podrobnostmi nemůžeme sloužit, Toyota se k celému dílu zatím detailněji oficiálně nevyjádřila.



Auris s kompresorem postavila sportovní divize TRD, jeho šestnáctistovka má 181 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva