Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
To je péče. Tohle teď bude Mercedes používat při vývoji aut
28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncern Daimler bude při vývoji aut používat techniku známou spíše od lékařů. Absolutně první není, na tomto poli je ale pionýrem.
Nárazové testy jsou nedílnou součástí vývoje automobilů. Mercedes-Benz k nim nyní přidává zlepšovák - rentgenové snímání průběhu a výsledku testu. Ve spolupráci s Fraunhoferovým institutem pro dynamiku ve vysoké rychlosti a Ernstovým-Machovým institutem testuje oddělení bezpečnosti vozidel Mercedesu způsob, kterým může zkoumat postup deformace konstrukce vozu snímek po snímku.
Rentgenové snímání ke crash testům navíc má pomoci vylepšit spolehlivost těchto simulací dopravních nehod. Má také posloužit k budoucímu zavádění autopilotního řízení a znamená, že lze používat digitální modely lidí místo současných figurín. Cílem je samozřejmě důvěryhodnější simulace nehody a zlepšení pasivní bezpečnosti auta.
Otázkou může být, jestli fakt, že Mercedes bude provádět nárazové zkoušky zčásti digitálně, něco udělá s tím, že auta jsou dnes stavěná pro současné testy. Při těch třeba získají plný počet bodů, ale při jiném nárazu na tom můžou být zoufale špatně. Co můžou počítačové simulace znamenat, je, že půjde s nižšími náklady provést obrovské množství „testů” na počítači.
Mercedes ovšem není první, kdo přichází s rentgenovou technologií při vývoji aut. Tím byl koncern Volkswagen v roce 2010, ale nepoužíval ji při nárazových zkouškách, nýbrž při výcviku některých pracovníků. Rentgeny a počítačovou tomografii používá také Seat, a to při vývoji kol. Mercedes ji tedy nyní rozšiřuje i tímto směrem...
Rentgen odhalí, jak přesně se deformují části auta při nárazovém testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB