Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Testy už známého Mercedesu na Ringu překvapivě odhalily neznámého soupeře
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sledovali jsme záběry z testů již dříve odhaleného Mercedesu, který se v jednu chvíli dostalo do křížku s SUV Bentley. Starý známý? Ne tak docela.
S příchodem září nastává čas, kdy si první zákazníci začnou přebírat svá Mercedes-AMG GLC 63 Coupe. Proč se tedy stále prohání po Ringu? Možná jde jen o finální testy, možná se Mercedes snaží dosáhnout nějakého rekordního času, to nevíme. Zajímavější je, v jaké společnosti se tam pohybuje.
Zhruba po půlminutě níže přiloženého videa GLC 63 Coupe dojede Bentley Bentayga. Řidiči německého vozu se přes veškerou snahu nedaří jej předjet, nám se tak naskytla vzácná příležitost spatřit dvě poměrně rozdílná SUV vedle sebe. Pohled do britského centrálního registru řidičů a vozidel ovšem prokazuje, že vozy se liší jen velikostí, nabízeným luxusem a cenou, nikoliv však pohonným ústrojím. Ano, čtete správně, jak Mercedes, tak i Bentley pohání osmiválec. A co je v případě modelu Bentayga ještě překvapivější, nejde o diesel.
Můžeme spekulovat o tom, zda britský registr udělal chybu, když motor V8 označil jako benzinový. Nicméně realita bude spíše trochu jiná. Bentley totiž již dříve zmiňovalo, že Bentayga bude nabízena se čtyřmi agregáty. W12 dorazil jako první, diesel jsme si mohli představit loni. Ještě letos by se pak měl ukázat plug-in hybrid, který bude kromě elektromotorů používat také osmiválec z modelu Continental GT.
Tato čtyřlitrová pohonná jednotka by ovšem mohla pod kapotu SUV zamířit i samostatně, a to od příštího roku. Je přitom neznámo, na jaký výkon bude naladěna - u kupé disponuje 507 či 528 koňmi, v případě limitované edice GT3-R pak dokonce 580 koňmi. Takovému stádu se Mercedes nemůže rovnat, jeho čtyřlitrová jednotka totiž u modelu GLC 63 Coupe produkuje 476 či 510 koní.
Nicméně na druhou stranu je německé SUV o takřka půl tuny lehčí, v rámci dynamiky by tedy britského soupeře mělo překonat. Ostatně GLC 63 S Coupe zvládá zrychlit na stovku za 3,7 sekundy, zatímco Bentayga osazená dvanáctiválcem se 608 koňmi potřebuje o čtyři desetiny více...



Mercedes-AMG GLC 63 Coupe se na Ringu potkal s Bentley Bentayga. Dle dat britského centrálního registru by přitom mělo jít o verzi s benzinovým osmiválcem, kterou jsme v nabídce tak úplně nečekali. Podle zákulisních informací se jí v prodeji dočkáme příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před hodinouPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan