Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu

Cybertruck jistě není autem stvořeným pro podobná klání. Tesla i majitelé ale s oblibou ukazují ve sprintech jeho rychlost, kdy díky vysokému výkonu dokáže zastřít svou hmotnost a proporce. Přidejte dvě zatáčky a všechno je jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu

23.7.2024 | Petr Miler

Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu

/

Foto: Tesla

Cybertruck jistě není autem stvořeným pro podobná klání. Tesla i majitelé ale s oblibou ukazují ve sprintech jeho rychlost, kdy díky vysokému výkonu dokáže zastřít svou hmotnost a proporce. Přidejte dvě zatáčky a všechno je jinak.

Pravidelně ohrnujeme nos nad rostoucí hmotností a velikostí moderních aut. Jít o nějakou přiměřenou oběť tomu, že dostáváme vozy soustavně prostornější a bezpečnější, dalo by se to snad i snášet, změny vnitřních dimenzí moderních aut ale absolutně nekorespondují s tím, o kolik větší jsou jejich vnitřní rozměry. A byť se v tomto směru ani v oblasti pasivní bezpečnosti pokrok nezastavil, obojí absolutně nekoresponduje s ohromným nárůstem průměrné hmotnosti nových aut během pár jednotek let.

Ten je primárně dílem technicky nesmyslných pohonů, které jsou těžké kvůli často i vícero typům současně použitých motorů a fyzicky velkým, ovšem kapacitně mizerným bateriím, a také kvůli šetření na nesprávných místech. Auta mohou být lehčí, musela by ale používat dražší materiály, pro jejichž nasazení není prostor, když automobilky musí investovat peníze do zmíněných nesmyslných pohonů a spousty dalších nařízených trhem nevyžádaných řešení, za která lidé přirozeně nechtějí platit. Konkrétních projevů tohoto stavu bychom našli hodně, ale jeden za všechny - nové 2,5tunové BMW M5 je absurdita non plus ultra.

Nastalý stav působí obzvlášť nesmyslně v momentě, kdy se všichni ohání vysokou provozní efektivitou, které vysoká hmotnost a velké fyzické rozměry nejdou na ruku ani trochu. Nevítané je ale obojí i z hlediska jízdního projevu. Velké a těžké auto může být rychlé v přímce, když bude mí 5 000 koní, může být i tím nejrychlejším vůbec. Ale k čemu vám to je v první zatáčce? K ničemu, takové vozy se stávají těžkopádnými, obtížně ovladatelnými a ve výsledku pomalými, jak v extrému ukazuje jedno improvizované klání na videu níže.

Označili bychom ho za nesmyslné, kdyby sama Tesla - a její fanoušci a zákazníci s ní - nezdůrazňovali její rychlost i ve srovnání s vozy jako Porsche 911. V přímce to funguje, jakkoli zjevně ne tak, jak nám Tesla předvedla, ale kdykoli jindy? Na videu níže můžete vidět, jak v USA srovnali dynamiku obou aut na krátkém oválu, což není vyloženě okruh - na takové trati jsou dvě zatáčky a dvě rovinky, víc nic.

Na rovinkách je Cybertruck rychlejší, ale ony dvě zatáčky stačí k tomu, aby byl těsně pokořen druhým vozem, a to přesto, že Tesla měla výhodnější startovní pozici uvnitř zatáčky. Kým? Jít o onu moderní 911, asi se nikdo nepodiví, ale tohle je 28 let stará, prý sériová Corvette generace C4. Tolik k „výhodám” moderních „lehkých” elektrických aut... Podívejte se na to sami.


Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu - 1 - Tesla Cybertruck 2023 oficialni sada 01Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu - 2 - Tesla Cybertruck 2023 oficialni sada 04Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu - 3 - Tesla Cybertruck 2023 oficialni sada 15
Cybertruck Tesly opravdu není tak rychlý, jako ho automobilka prezentuje, zvlášť ne jindy než při akceleraci v přímém směru. Foto: Tesla

Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu - 4 - Chevrolet Corvette C4 1986 1987 oficialni dobove 01Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu - 5 - Chevrolet Corvette C4 1986 1987 oficialni dobove 02Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu - 6 - Chevrolet Corvette C4 1986 1987 oficialni dobove 03
Porážka na pouhém oválu od takto staré Corvette je docela zdrcující. Foto: Chevrolet

Zdroj: Carscoops

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše