Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024 | Petr Miler
Cybertruck jistě není autem stvořeným pro podobná klání. Tesla i majitelé ale s oblibou ukazují ve sprintech jeho rychlost, kdy díky vysokému výkonu dokáže zastřít svou hmotnost a proporce. Přidejte dvě zatáčky a všechno je jinak.
Pravidelně ohrnujeme nos nad rostoucí hmotností a velikostí moderních aut. Jít o nějakou přiměřenou oběť tomu, že dostáváme vozy soustavně prostornější a bezpečnější, dalo by se to snad i snášet, změny vnitřních dimenzí moderních aut ale absolutně nekorespondují s tím, o kolik větší jsou jejich vnitřní rozměry. A byť se v tomto směru ani v oblasti pasivní bezpečnosti pokrok nezastavil, obojí absolutně nekoresponduje s ohromným nárůstem průměrné hmotnosti nových aut během pár jednotek let.
Ten je primárně dílem technicky nesmyslných pohonů, které jsou těžké kvůli často i vícero typům současně použitých motorů a fyzicky velkým, ovšem kapacitně mizerným bateriím, a také kvůli šetření na nesprávných místech. Auta mohou být lehčí, musela by ale používat dražší materiály, pro jejichž nasazení není prostor, když automobilky musí investovat peníze do zmíněných nesmyslných pohonů a spousty dalších nařízených trhem nevyžádaných řešení, za která lidé přirozeně nechtějí platit. Konkrétních projevů tohoto stavu bychom našli hodně, ale jeden za všechny - nové 2,5tunové BMW M5 je absurdita non plus ultra.
Nastalý stav působí obzvlášť nesmyslně v momentě, kdy se všichni ohání vysokou provozní efektivitou, které vysoká hmotnost a velké fyzické rozměry nejdou na ruku ani trochu. Nevítané je ale obojí i z hlediska jízdního projevu. Velké a těžké auto může být rychlé v přímce, když bude mí 5 000 koní, může být i tím nejrychlejším vůbec. Ale k čemu vám to je v první zatáčce? K ničemu, takové vozy se stávají těžkopádnými, obtížně ovladatelnými a ve výsledku pomalými, jak v extrému ukazuje jedno improvizované klání na videu níže.
Označili bychom ho za nesmyslné, kdyby sama Tesla - a její fanoušci a zákazníci s ní - nezdůrazňovali její rychlost i ve srovnání s vozy jako Porsche 911. V přímce to funguje, jakkoli zjevně ne tak, jak nám Tesla předvedla, ale kdykoli jindy? Na videu níže můžete vidět, jak v USA srovnali dynamiku obou aut na krátkém oválu, což není vyloženě okruh - na takové trati jsou dvě zatáčky a dvě rovinky, víc nic.
Na rovinkách je Cybertruck rychlejší, ale ony dvě zatáčky stačí k tomu, aby byl těsně pokořen druhým vozem, a to přesto, že Tesla měla výhodnější startovní pozici uvnitř zatáčky. Kým? Jít o onu moderní 911, asi se nikdo nepodiví, ale tohle je 28 let stará, prý sériová Corvette generace C4. Tolik k „výhodám” moderních „lehkých” elektrických aut... Podívejte se na to sami.



Cybertruck Tesly opravdu není tak rychlý, jako ho automobilka prezentuje, zvlášť ne jindy než při akceleraci v přímém směru. Foto: Tesla
Porážka na pouhém oválu od takto staré Corvette je docela zdrcující. Foto: Chevrolet
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nejnovější články
Cena pouhých koberečků do Putinovy limuzíny bere dech, aspoň v něčem se skutečně vyrovná Rolls-Roycu a Bentley
před 8 hodinamiZa cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
před 10 hodinamiArogantní chování se Volvu opravdu vyplácí, někde jen během posledních tří měsíců přišlo o pětinu dealerů
před 11 hodinamiZ ceny Tesly původně za 3,2 milionu zbylo majiteli už po třech letech krutě málo, levněji by ho vyšlo i Ferrari nebo Porsche
dnesTohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva