Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být
6.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již na sklonku roku začal v obří továrně v Nevadě testovací provoz. Ten byl nyní změněn na sériový, jeho kapacita do konce roku 2018 stoupne na 35 gWh.
Vývoj stavby megalomanské továrny je zajímavá záležitost. Elon Musk v její podobě opětovně přišel se závazky, které se stejně jako mnohé předchozí zdály nereálné. Ostatně v Nevadě to přes „slavnostní otevření” v létě vypadalo jako na staveništi a vlastně se od té doby mnoho nezměnilo. Ještě před pár týdny byly dokončeny jen 4 z 21 bloků a dnes to tam nevypadá jinak.
Nicméně projekt je koncipován tak, že ke spuštění výroby není nutné dokončení celé Gigafactory. A právě to se skutečně stalo. Tesla tak ještě v posledních dnech loňského roku vyprodukovala první várky testovacích článků známých pod označením 2170, aby je nyní zaměnila za ryze sériové produkty. Ty ovšem nebudou užity v automobilech.
Zpočátku budou používány v domácích systémech Powerwall 2 a Powerpack, výroba baterií pro vozy Tesly bude rozjeta později. Značka zároveň dodává, že v továrně rozléhající se na 4,55 milionech metrech čtverečních již nyní pracuje více než 2 900 lidí. Toto číslo vzroste ještě letos o další čtyři tisícovky, započítáni jsou do toho ovšem i stavební dělníci.
Podle plánů by ale v příštím roce mělo v Gigafactory pracovat 6 500 stálých zaměstnanců, přičemž továrna má zdvojnásobit celosvětovou produkci lithium-iontových baterií. Do konce roku 2018 by roční kapacita měla odpovídat 35 gWh, ta ovšem do roku 2020 stoupne dokonce na 50 gWh. Zároveň má v té chvíli v Gigafactory pracovat 10 tisíc lidí.
Takhle vypadala továrna Gigafactory před pár dny. Ačkoliv jde stále jen o staveniště kompletně hotové dle Tesly asi z 30 procent, výroba článků již odstartovala
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie