Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla ukázala budoucnost automobilismu v praxi, je k uzoufání nudná
24.4.2019 | Petr Prokopec
Někteří výrobci aut rádi hovoří o vzrušující budoucnosti aut, ve kterých už řidič bude maximálně do počtu. Soudě podle záběrů zveřejněných Teslou to ale zase takové vzrůšo nebude.
Velká část světa se o uplynulém pondělí pohroužila do velikonočního veselí, Tesla však pořádala tiskovou konferenci pro investory. Na té bylo představeno především autonomní řízení budoucnosti, které nebude spoléhat mimo jiné i na LiDAR jako většina konkurence, ale místo toho se spokojí se sadou kamer, radaru a senzorů. Ty bude propojovat nový superčip, který by měl být výhodou oproti ostatním a jenž by měl umožnit i vznik robotických taxi, jejichž provozovateli budou moci být i majitelé Tesel v momentě, kdy svá auta nebudou potřebovat.
Je docela dobře možné, že toto není utopie, ale očekávatelná budoucnost. Vývoji autonomních technologií se dnes věnuje kde kdo, nikoliv jen samotné automobilky, v dlouhodobém horizontu tak skutečně lze očekávat, že jednoho dne sundáme ruce z volantu, sedačku si otočíme proti směru jízdy a budeme se věnovat konverzaci se zbytkem pasažérů.
Otázkou tedy není zda, ale kdy přesně toto nastane. Dříve než za dekády se s tím na odborné úrovni nepočítá, Elon Musk ovšem během konference uvedl, že plnohodnotné autonomní řízení je již za rohem a dorazit má již příští rok. A byť tomu příliš nevěříme, Tesla rovnou ukázala i to, jak by jízda s takovým vozem měla vypadat.
Pokud doufáte, že budoucnost spočívá ve čtení tabletu v jedné ruce a šálku kávy ve druhé, musíme vás zklamat. Stejně jako je nevyhnutelný příchod autonomního řízení, tak jsou v prvé fázi nevyhnutelné i úpravy legislativy. A dle nich zkrátka bude nutné věnovat řízení i nadále pozornost, třebaže ne maximální. Stále však budete muset být při vědomí, což ale bude náročnější než kdy jindy, neboť taková jízda je zoufale nudná.
Nedivíme se tak ani autorům videa, že přiložené záběry raději zrychlili. Bez nich by přesun z bodu A do bodu B trval daleko déle a při absenci hudby i jakýchkoliv jiných ruchů by hrozilo, že neusne jen člověk za volantem, nemaje co na práci, ale také všichni u monitorů. To není kritika Tesly, neboť toto není jen věcí Tesly. Jen vám nyní ukazujeme údajnou budoucnost automobilismu v plné nahotě. Dá se na ni vůbec těšit?
Jízda s aktivovaným plnohodnotným autonomním řízením vypadá k uzoufání nudně, i když automobilky v této souvislosti rády hovoří o vzrušení
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva