Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024 | Petr Miler
Zdálo se, že se Tesla přes velké globální propouštění nebude chtít dostat do křížku s německými zákony a zvyklostmi, nakonec ale našla cestu, jak citelně zredukovat počet pracujících i v továrně u Berlína.
Jsme příznivci svobodného trhu, takže nám nevoní ani rigidní evropské zákony týkající se trhu práce. Vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem by měl být smluvním vztahem jako každý jiný, do kterého stát nezasahuje tisícem regulací, jež mají za následek akorát narušování rovnováhy a extrémní nepružnost celého pracovního trhu. Ve výsledku se starají o to, že obrací hru - potenciálně silnější a potenciálně zneužitelnou pozice zaměstnavatele přetváří ve fakticky silnější a fakticky také často zneužívanou pozici zaměstnance. V čem je to lepší?
Fakt, že nejsme pro složité vyhazovy, roční odstupná a tisíc dalších instrumentů činících přizpůsobení stavu zaměstnanců aktuální ekonomické realitě komplikovaným, ale neznamená, že jsme pro nekorektní zacházení se zaměstnanci. Toho se tento týden zřetelně dopustila Tesla, když dala padáka asi 14 tisícům lidí na celém světě, z nichž část se to dozvěděla tak, že jim v pondělí přestaly fungovat vstupní karty. Týkalo se to hlavně Američanů a Číňanů, v článku jsme ale uváděli, že evropský závod v Německu je toho ušetřen právě kvůli neflexibilním německým pravidlům pro zacházení se zaměstnanci. Nyní se ale zdá, že se na něco podobného může „těšit” i část lidí, kteří pracují v továrně Tesly nedaleko Berlína.
Tesla oznámila, že se rozloučí s 300 stovkami lidí, kteří pro ni pracují bez stálého angažmá, jak upřesňují tamní média. Půjde tedy nejspíš o tzv. agenturní zaměstnance, ty ve zkušební lhůtě, lidi pracující na dobu určitou apod. To je jediná cesta, jak v Německu „poslat lidi domů” a neudělat z toho příliš drahý či image poškozující špás. Jestli to dotyčným firma protentokrát řekne předem, popř. také až v pondělí poznají, že jim na vrátnici v Grünheide nefunguje vstupní karta, teprve uvidíme.
Dodejme, že v této fabrice pracuje okolo 12 tisíc lidí, propuštěno jich tedy bude asi 2,5 procenta, nikoli 10 procent jako v jiných zemích. Automobilka tím bojuje s neuspokojivými prodeji a rostoucími skladovými zásobami ve snaze nedostat se zpět do červených čísel, ve kterých byla naposledy před čtyřmi roky.



Továrna Tesly v Grünheide bude propouštění ušetřena víc než jiné fabriky společnosti, ani jí se ale nevyhne. 300 lidí, kterých je možné se relativně beztrestně zbavit, společnost opustí. Foto: Tesla
Zdroje: Tesla, WirtschaftsWoche
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan