Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla Model 3 může mít už v základu přes 400 koní, naznačuje únik
1.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla si pro Model 3 úplně sama, bez součástek z obchodu, vyvíjí invertor. Model 3 se tak může dostat blízko základnímu Modelu S.
Když se před několika měsíci představila Tesla Model 3, dozvěděli jsme se, že má ujet asi 350 km na jedno nabití. To ale bylo v podstatě všechno, Tesla si další technické parametry vozu nechala pro sebe, snad i proto, že Model 3 je stále ve vývoji a možná je ani sama nezná. Nyní už víme trochu víc, ovšem stále nečekejte detailní údaje.
Dozvídáme se víc z fotografie, na které je nový invertor Tesly. To je součástka, která převádí stejnosměrný proud z akumulátorů na střídavý pro motor a její maximální výkon je klíčový, protože motor pak nemůže jít nad tuhle hranici. Na obrázku vidíme invertor s popiskem, na kterým je napsáno číslo 320 kW.
Podobný invertor pracuje v útrobách současných Modelů S a X a je poskládané ze součástek, které jsou normálně dostupné na trhu. Zejména jde o balíček polovodičů, který je kupován už hotový. Pro Model 3, který mimochodem stojí na nové generaci platformy oproti Modelům S a X, ovšem je vyvíjena nová verze invertoru, která už bude mít i balíček polovodičů vyvinutý u Tesly. To by mělo znamenat snížení nákladů.
Samozřejmě není řečeno, že Model 3 na kola pošle přesně 320 kW, což odpovídá 435 koním. Další dostupné zprávy ostatně už dříve říkaly, že invertor v Modelu 3 bude mít „přes 300 kW”. Pochopitelně to neznamená, že by vůz musel mít přesně takový výkon, dá se ale očekávat, že se mu bude alespoň blížit. Sama cifra 435 koní by znamenala, že by Model 3 byl o chloupek silnější než BMW M3 a i když to je podstatně lehčí, je to poměrně podstatné srovnání. BMW řady 3 obecně totiž bude patřit ke konkurentům Modelu 3, ať se nám to líbí nebo ne. Jaké ale bude mít přesné specifikace, si ale zatím musíme počkat. Do startu prodejů zbývá ještě mnoho měsíců i podle slibů automobilky a ty se také nemusí shodovat se skutečností.
Vlevo 320kW invertor Tesly. Květináč není jeho součástí
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva