Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla Model 3 může mít už v základu přes 400 koní, naznačuje únik
1.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla si pro Model 3 úplně sama, bez součástek z obchodu, vyvíjí invertor. Model 3 se tak může dostat blízko základnímu Modelu S.
Když se před několika měsíci představila Tesla Model 3, dozvěděli jsme se, že má ujet asi 350 km na jedno nabití. To ale bylo v podstatě všechno, Tesla si další technické parametry vozu nechala pro sebe, snad i proto, že Model 3 je stále ve vývoji a možná je ani sama nezná. Nyní už víme trochu víc, ovšem stále nečekejte detailní údaje.
Dozvídáme se víc z fotografie, na které je nový invertor Tesly. To je součástka, která převádí stejnosměrný proud z akumulátorů na střídavý pro motor a její maximální výkon je klíčový, protože motor pak nemůže jít nad tuhle hranici. Na obrázku vidíme invertor s popiskem, na kterým je napsáno číslo 320 kW.
Podobný invertor pracuje v útrobách současných Modelů S a X a je poskládané ze součástek, které jsou normálně dostupné na trhu. Zejména jde o balíček polovodičů, který je kupován už hotový. Pro Model 3, který mimochodem stojí na nové generaci platformy oproti Modelům S a X, ovšem je vyvíjena nová verze invertoru, která už bude mít i balíček polovodičů vyvinutý u Tesly. To by mělo znamenat snížení nákladů.
Samozřejmě není řečeno, že Model 3 na kola pošle přesně 320 kW, což odpovídá 435 koním. Další dostupné zprávy ostatně už dříve říkaly, že invertor v Modelu 3 bude mít „přes 300 kW”. Pochopitelně to neznamená, že by vůz musel mít přesně takový výkon, dá se ale očekávat, že se mu bude alespoň blížit. Sama cifra 435 koní by znamenala, že by Model 3 byl o chloupek silnější než BMW M3 a i když to je podstatně lehčí, je to poměrně podstatné srovnání. BMW řady 3 obecně totiž bude patřit ke konkurentům Modelu 3, ať se nám to líbí nebo ne. Jaké ale bude mít přesné specifikace, si ale zatím musíme počkat. Do startu prodejů zbývá ještě mnoho měsíců i podle slibů automobilky a ty se také nemusí shodovat se skutečností.


Vlevo 320kW invertor Tesly. Květináč není jeho součástí
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 8 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 10 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 11 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva