Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla konečně zdolala celý nejnáročnější okruh světa, jenže za jakou cenu?
27.5.2019 | Mirek Mazal
Majitelé Tesel už se na Severní smyčku Nürburgringu vydali několikrát, objet celé kolo se jim ale vzhledem k limitům vozů nepodařilo. Majitel nové trojky to zvládl, jel ale daleko pod možnostmi auta i okruhu.
Majitelé elektromobilů často spadají mezi automobilové fanoušky, kteří se snaží konzervativní jádro srdcařů přesvědčit o atraktivitě aut na baterky. Nic proti tomu, elektromobil jistě jednou může být vozem pro ty, kteří nachází zálibu v ostrém ježdění, zatím tomu tak ale není. Sériové elektromobily nevydrží vysokou zátěž dlouho a platí to i o jinak velmi rychlých Teslách.
I ty se občas objeví na nejtěžším okruhu světa snad s cílem přesvědčit obecenstvo o opaku. Teritorium, kde dosud jednoznačně dominují spalovací motory, ale zatím Teslám příliš nesvědčí. Svého času se tam Model S přehřál po třetině kola a technika novějšího Modelu 3 nedávno zareagovala dost podobně.
Severní smyčka Nürburgringu byla tentokrát shovívavá a dovolila řidiči Tesly Model 3 Performance okusit úžasný pocit zdolání všech 20,8 kilometrů složitých zatáček. Slavnostní chvíli objetí celého Ringu Teslou konzistentním tempem natočil Anthony Soete v BMW M2, který se za elektromobil zapojil kousek za vjezdem na legendární trať.
Teslisté to budou brát jako důvod k optimismu a důkaz toho, že Model 3 se umí na okruhu vyrovnat BMW M2. Střízlivým pohledem je ale vidět pomalejší tempo, které zdaleka nedopovídá dynamickým schopnostem obou natočených automobilů. Dvojice výletníků či opatrných pilotů si jen osahávala stopu, právě proto Tesla vydržela obkroužit celý Ring bez nutnosti akutního chlazení - tohle zatím nadšence neohromí.










Tesla Model 3 na Nordschleife z pohledu BMW M2. Kolo objela celé konzistentním tempem, ovšem výletním tempem
Zdroj: Marcel D.@Youtube
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Může překonat Marquez Rossiho? včera 09:00
- Rookie šampionátu Zaghwan Zaidi 19.3.2025
- Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem 19.3.2025
- Fernandez místo Oliveiry 19.3.2025
- Ai Ogura diskvalifikován 17.3.2025
Nejčtenější články
K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025Továrnu Stellantisu původně na baterky teď předělávají na produkci převodovek spalovacích aut. Nic o dnešním vývoji neříká víc
18.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025Jedno z největších SUV Volkswagenu se ukázalo v novém, vystačit si musí už jen s jediným motorem
18.2.2025„Zjevně to pro nás nebyla dobrá dohoda.” Zaměstnanci VW z končící továrny už chápou, že si je šéfové s odbory natřeli na chleba
18.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva