Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tento motor patří nejrychlejšímu silničnímu autu světa, překoná i Bugatti (videa)
28.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Možná existuje i nějaké rychlejší, nikdo jej ale nenechal změřit. Toto auto může na silnici a přitom vyvine ohromnou rychlost. Kolik má výkonu, nikdo neví.
Přemýšlíte také, proč se žádné sériově vyráběné auto nepřiblížilo metě 500 km/h? Vysvětlení tkví zejména v odporu vzduchu a možnostech chlazení motoru, což vytváří poněkud začarovaný kruh - odpor vzduchu roste se čtvercem rychlosti, takže každý další km/h vyžaduje více a více výkonu. Jenže onen vyšší a vyšší výkon musí dodávat motor, který je třeba více a více chladit právě proudícím vzduchem, což odpor vzduchu zase zvyšuje. Takže musíte zase přidat výkon, zase jej více chladit, to zase zvýší odpor vzduchu, a tak to jde stále dokola.
Ve výsledku se tak může stát, že pro každý další 1 km/h maximální rychlosti budete muset výkon motoru zvyšovat o velmi vysoké hodnoty, protože jinak z onoho začarovaného kruhu nevystoupíte. To je velmi náročné, zejména pak ve světě produkčních aut, nikoli však nemožné. Důkazem budiž vůz, kterému se podíváme na zoubek dnes - ten se dokáže přiblížit jen o něco nižší metě, rychlosti 300 mph (483 km/h), navíc mu k tomu stačí pouhá míle s pevným startem.
Je to Ford GT předchozí generace a je třeba si říci, že na pohled nevypadá nijak speciálně. Je vyvedený v barvách Gulf a má na sobě pár log sponzorů... a pak si všimnete brzdného padáku na zádi. Tohle auto je stavěno pro dosahování maximálních rychlostí na minimální dráze a je v tom opravdu dobré. Čerstvě dokázalo překonat světový rekord v rychlosti na míli s pevným startem. Cílovou pásku protnulo v rychlosti 293,6 mph, tedy 472,5 km/h. Starý rekord z roku 2012 měl hodnotu 455,7 km/h a ten nový znamená, že ani mocné Bugatti Chiron nemá šanci se tomuto stroji na maximálce vyrovnat. Rekordní Ford GT má totiž stále silniční registraci a může do běžného provozu. I když si nejsme vůbec jisti, jak moc často této možnosti využívá...
Ptáte se, jaký výkon má jeho motor? To nikdo neví. Ne proto, že by ho snad nechtěl prozradit nebo změřit, ale proto, že neexistuje brzda dostatečně silná na to, aby ho zvládla. Odhad zní na něco okolo 2 500 koní, ale přesné číslo prostě známo není. Je to trochu škoda, ale výsledky vůz podává v každém případě, ať počet koní známe nebo ne. Stará se o ně závodní přeplňovaný osmiválec o objemu 5,6 litru, postavený firmou Accufab Racing a řízený elektronikou MoTeC.
Tenhle Ford GT má opravdu výjimečný motor
Je rychlejší než Bugatti Chiron. A může na silnici
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie