Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč
15.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zcela nový model indické značky má dorazit za tři roky. Čekat jej ovšem bude zuřivá bitva. Ve stejný čas totiž vstoupí na trh levnější odnož Volkswagenu.
Indická automobilka zhruba před čtyřmi lety přišla s receptem, který by pomohl mobilizovat celou zemi. Cena pohybující se okolo 100 000 Kč přitom byla na úrovni lepších motocyklů a skútrů, vozítko Tata Nano ovšem nabízelo komfort a praktičnost uzavřené karoserie. Jak ovšem již všichni dobře víme, původní plány vzaly poněkud za své díky celé řadě problémů, jež indické minivozítko začaly provázet ještě před vyrobením prvního produkčního kusu.
Není proto divu, že nevyšel ani útok na evropské či americké trhy. Ratan Tata, majitel firmy vlastnící i značky jako Jaguar a Land Rover, ovšem neskládá ruce do klína. Podle něj by se Nano (či Pixel) mělo na západ od Indie podívat znovu, ovšem v mnohem luxusnější a bezpečnější verzi. Dorazit by vozítko mělo za tři roky, přičemž nabídnout má posilovač řízení i trakční kontrolu. Cenu přitom koncern Tata Motors hodlá ponechat pod hranicí 10 000 amerických dolarů (cca 190 000 Kč).
Pokud ovšem zvážíme nedávné prohlášení Volkswagenu, pak bude mít nové Nano možná ještě větší problémy než stávající verze. Německý koncern totiž rovněž na rok 2015 ohlásil příchod své nové odnože, v jejímž rámci by se mohl vyrábět „skutečný volks wagen“. Tedy lidový vůz. Navíc v několika karosářských verzích, přičemž základní sedan má vyjít na pouhých 6 000 Eur (150 000 Kč).
Přestože tedy letos VW Group musel vůbec poprvé přistoupit k racionalizaci svých odvážných plánů, dá se počítat, že bitvu s modelem Tata Nano jeho pododnož vyhraje. Nejen, že bude levnější, ale zároveň hodlá profitovat z lepšího image a mnohem „evropštějšího“ designu. Ratan Tata tak zřejmě bude své nové miliony vydělávat pouze na novinkách Jaguaru a Land Roveru, což jsou ostatně jedny z mála značek, které se na Starém kontinentu prodávají.






Současná verze indického vozítka Tata Nano neměla v Evropě pražádný úspěch. Ratan Tata to ovšem hodlá v roce 2015 zkusit znovu
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 9 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 5 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 6 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 8 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 9 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07